• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Negatieve nul-waarde in twee tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

perzik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Ik heb bijgevoegd werkblad (Excelforum.zip) uitgewerkt voor iemand anders die op deze wijze gestart was. Ongetwijfeld zullen de gebruikte formules beter/korter kunnen . Het werkt eigenlijk op deze wijze goed voor de functie waar het voor is.
Er zijn 2 tijdblok registraties (tussen 7 en 18 en tussen 18 en 24) Verder is er nog een “verlofblok” voor andere zaken.
Er zijn een aantal ingebouwde zaken, maar die zijn voor mijn probleemstelling (denk ik ) niet van belang.

Wat is het probleem:

Tabblad 1-4 geeft overzicht dat betrokkene negatief staat tov de contracturen ( cel F2)

In tabblad 9-12 zie je een normaal uitgangspunt. Betrokkene heeft 24 contractsuren en werkt die periode elke week 24 uur = OK. Let op het is geen rekenfout dat er slechts 8 uur staan ipv 8,5 uur. Hierin zit de verplichte pauze van 0,5 uur in verwerkt
Tabblad 13-16 laat zien dat de betrokkene te weinig uren heeft gedraaid tov de contractsuren.
Tot zover geen probleem

In tabblad 21-24 heeft de betrokken ook de vereiste 24 uur per week gewerkt maar daar komt de weergave (oa J18 en K18 etc) niet overeen met die van tabblad 9-12 ( de weergave zou moeten zijn zoals tab 9-12)
Tevens cel K70 geeft een foutieve weergave.
Het zal wel te maken hebben met een negatieve nul-waarde, maar ik kom er niet uit waarom de ene keer wel de andere keer niet.

Tab 29-32 zit nog de “beveiliging” op, maar dit is niet van invloed

Wie kan mij helpen?
Los van de oplossing zijn uiteraard goede adviezen en tips van harte welkom

Bijlagen

Topictitel aangepast, zei niets over je probleem. Uitdagingen zijn er genoeg in deze sectie en derhalve geen goede titel.

Ik heb even de moeite genomen om de reden te zoeken waarom ge de # tekens krijgt in cel K70 van sheet 21-24. Als je de getal opmaak van die cel even op standaard zet merk je op dat deze een heel klein negatief getal als uitkomst heeft. Vandaar die #-tekens.
Als ik me niet vergis komt door afrondingsfouten door het uitzetten van de 1904 datumnotatie. Die datumnotatie 1904 inschakelen kan het probleem oplossen ofwel werken met een afronden functie.

Ik heb even de moeite genomen om de reden te zoeken waarom ge de # tekens krijgt in cel K70 van sheet 21-24. Als je de getal opmaak van die cel even op standaard zet merk je op dat deze een heel klein negatief getal als uitkomst heeft. Vandaar die #-tekens.
Als ik me niet vergis komt door afrondingsfouten door het uitzetten van de 1904 datumnotatie. Die datumnotatie 1904 inschakelen kan het probleem oplossen ofwel werken met een afronden functie.

Finch,
Hartelijk dank voor je snelle antwoord en beoordeling.
De functie afronden gaf de beste oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan