Nieuwe Processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reflexx

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Hallo iedereen,

Ik wil graag Call of Duty 4 kunnen draaien op mijn pc. Alleen mijn processor is daar niet goed genoeg voor. Ik wil dus graag een nieuwe kopen. deze wil ik graag : http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=HPHI35

alleen ik denk dat hij niet past. Waarschijnlijk moet ik dan mijn moederbord vervangen, en daarmee ook weer de videokaart. Dit wordt mij dan te prijzig. Opzich is mijn moederbord wel aan vervanging toe, als je kijkt naar de toekomst. Of is dit niet zo?

Of heeft iemand misschien een alternatief voor een andere processor?

Dit zijn mijn specs :

Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam PATTRIICK
Naam gebruiker Patrick

Moederbord:
CPU Type AMD Athlon XP, 1900 MHz (11.5 x 165) 2500+
Moederbordnaam Asus A7V8X-LA (Kamet2) (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN, IEEE-1394)
Moederbord Chipset VIA VT8378 UniChrome KM400
Systeemgeheugen 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (02/04/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce 7600 GT (256 MB)
Monitor HP F1523 [15" LCD] (CNN3270JH4)

Multimedia:
Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Voor Call of Duty heb je nodig :

'Minimale Systeem eisen'

CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 2.4 GHz of AMD(R) Athlon(TM) 64 2800+ processor of een 1.8Ghz Dual Core Processor of beter ondersteund.
RAM: 512MB RAM (768MB voor Windows Vista)
Hardeschijf: 8GB vrije ruimte op de hardeschijf.
Video kaart: NVIDIA(R) Geforce(TM) 6600 of beter of ATI(R) Radeon(R) 9800Pro of beter dan dat.

'Aanbevolen Systeem eisen'

CPU: 2.4 GHz dual core of beter is aanbevolen.
RAM: 1GB for XP; 2GB for Vista is aanbevolen.
Hardeschijf: 8GB vrije ruimte op de hardeschijf.
Video kaart: 3.0 Shader Support aanbevolen. Nvidia Geforce 7800 of beter of ATI Radeon X1800 of beter.

Alvast Bedankt!

groetjes,
Patrick

Hoi !

Tja, op een AMD socket A-bordje gaat uiteraard geen socket 775 processor passen !

Dus: als je die processor wilt zit je tevens vast aan een nieuw mobo, en geheugen, en waarschijnlijk ook een nieuwe graka !

Greetz,

Harry.

dat gaat niet lukken

kost je dus nieuw bord,geheugen etc dus bijna nieuwe pc

Als je die processor wilt zal je ook een moederbord moeten hebben.
Je hebt namelijk nu een AMD processor. Amd processoren hebben een ander socket voor de CPU.

Je moet dus een nieuw moederbord hebben (chipset P35, is het best - prijs/prestatie).
je zal waarschijnlijk ook nieuw geheugen moeten kopen (bijvoorbeeld: 2GB ddr2 pc5300 of pc6400). Videokaart kan je houden.

en als je die processor bij azerty koopt ben je voordeliger uit dan bij alternate.

en jij vroeg nog of er een alternatieve processor is...
ik denk dat als je jouw processor wilt upgraden dat je altijd een nieuw moederbord nodig zal hebben. Het is al een vrij oude processor die allang overtroffen is door nieuwe modellen die veel meer kracht hebben en daarom een ander chipset gebruiken.

Ook is het niet aan te raden om een processor te gebruiken in combinatie met DDR geheugen. Je zal voor een dual-core processor, met aardig wat Ghz minstens DDR2 nodig hebben.

edit: hierboven zeiden ze het ook al :p

jawel maar dan kom je niet verder als de minimaale systeemeisen voor die game.

je schreef het zelf al
amd 64 2800

Ik heb hetzelfde probleem met cod4, t ligt niet aan je processor maar aan je ram.Ik heb ook 1 gh ram erin zitten 400mhz en tijdens het draaien pakt hij 980 mb voor het draaien.

Ben nu dus ook bezig met een upgrade. En dat zal in eerste instantie ram mobo en hd worden. Later komt er een nieuwe proc bij.

@zoetje:heeft niets met de ram te maken zoals jij de ts voorschoteld.

reccommnded 1 gig voor xp en die heeft ie

@zoetje:heeft niets met de ram te maken zoals jij de ts voorschoteld.

reccommnded 1 gig voor xp en die heeft ie

Kun je mij dan vertellen waarom die geheel wordt opgevreten door cod4 en daardoor gaat haperen tijdens het spelen ?

Dit was namelijk de conclusie die ik heb gesteld na het uitlezen, alleen moet ik zeggen dat ik er nog niet heel veel verstand van heb.

Kun je mij dan vertellen waarom die geheel wordt opgevreten door cod4 en daardoor gaat haperen tijdens het spelen ?

Dit was namelijk de conclusie die ik heb gesteld na het uitlezen, alleen moet ik zeggen dat ik er nog niet heel veel verstand van heb.

de game vraagt toch ook reccommended 1 gig.

het haperen ligt meer aan je videokaart en instellingen.

de topic hier ging over zijn proc en of die voldeet aan de game eisen

Die systeemeisen zijn volgens mij wat overdreven, ik kon cod 4 makkelijk spelen opmijn 4 jaar oude pc:

cpu: p4 3.0 ghz
ram: 768 mb
vidkrt: ati radeon 9600 (265 mb)(agp)
....volgens dat ding is dat echt wel t minimale terwijl ik er makkelijk mee alles op medium en sommige op high kon :S

Die systeemeisen zijn volgens mij wat overdreven, ik kon cod 4 makkelijk spelen opmijn 4 jaar oude pc:

cpu: p4 3.0 ghz
ram: 768 mb
vidkrt: ati radeon 9600 (265 mb)(agp)
....volgens dat ding is dat echt wel t minimale terwijl ik er makkelijk mee alles op medium en sommige op high kon :S

jou systeem voldoet toch ook aan de minimum eisen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan