Computer kan niet opgestart worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
je kunt ff everest home edition downloaden als je da gedaan hebt moet je ff op overzicht klikken voor je hardeschijven en op moederbord voor je merk moederboord en cpu

Dat word dan moeilijk..
topictitel: Computer kan niet opgestart worden

Laatst bewerkt:
Hoi !

Meestal een fout op de HDD.

Opstarten van de XP-CD, kiezen voor R(eparatie), juiste windows-installatie (meestal 1), admin. ww. (meestal gewoon enter, of je admin. ww. intrommelen). dan achter deprompt trommel je: chkdsk /r

gevolgd door enter.

Wacht het proces af, daarna typ je: fixboot

Weer enter; daarna exit.

Start je PC nu weer op ?

Greetz,

Harry.

je kunt ff everest home edition downloaden als je da gedaan hebt moet je ff op overzicht klikken voor je hardeschijven en op moederbord voor je merk moederboord en cpu

heej, ik heb ff gezocht en dit is wat ik heb gevonden

Stop 0x000000ED of UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
Deze stopfout geeft aan dat XP geen toegang kon krijgen tot het volume met de opstartbestanden.

Oorzaak: deze fout kan optreden wanneer je een upgrade uitvoert naar XP, terwijl je niet over de juiste stuurprogramma’s voor de schijfcontroller beschikt. Controleer ook de bekabeling van de schijf naar het moederboard. Gebruik een 80-aderige IDE-kabel bij ATA-66 of hoger stuurprogramma’s .

dus het kan zijn dat je geprobeerd hebt vista er op te zetten of dat je je kast hebt open gemaakt en dat je perongeluk die kabel eruit hebt gestoten ze zitten namelijk best los bij mij dan iniedergeval dus ik ben bang dat je windows opnieuw moet installeren ik wil je als je je adres opgeeft je best nog wel ff een cd van windows proffesional opsturen dit betekent wel dat je niet hoger dan windows media player 10 en internet explorer 6 opo kan zetten want dan is het een illegale versie groetjes processorjunkie

heej, ik heb ff gezocht en dit is wat ik heb gevonden

Stop 0x000000ED of UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
Deze stopfout geeft aan dat XP geen toegang kon krijgen tot het volume met de opstartbestanden.

Oorzaak: deze fout kan optreden wanneer je een upgrade uitvoert naar XP, terwijl je niet over de juiste stuurprogramma’s voor de schijfcontroller beschikt. Controleer ook de bekabeling van de schijf naar het moederboard. Gebruik een 80-aderige IDE-kabel bij ATA-66 of hoger stuurprogramma’s .

dus het kan zijn dat je geprobeerd hebt vista er op te zetten of dat je je kast hebt open gemaakt en dat je perongeluk die kabel eruit hebt gestoten ze zitten namelijk best los bij mij dan iniedergeval dus ik ben bang dat je windows opnieuw moet installeren ik wil je als je je adres opgeeft je best nog wel ff een cd van windows proffesional opsturen dit betekent wel dat je niet hoger dan windows media player 10 en internet explorer 6 opo kan zetten want dan is het een illegale versie groetjes processorjunkie

dat maakt niet uit hoor :')
Ik zit toch meestal op de laptop. Op de andere pc zit ik alleen voor muziek te luisteren en te printen. En er staat trouwens geen internet op ^^
Wil je je e-mail dan even geven? Dan zeg ik men adres op msn. :')
& nog es bedankt ^^

Windows opnieuw installeren gaat niet helpen. Het is een probleem met het geheugen, niet met de hardeschijf. Ze zeiden me dat ik dit moest downloaden : http://www.mordum.org/ubcd411.iso
Dat op een cd'tje branden (wat me dus niet bepaald lukt) en dan een memory test doen.

Kan iemand me verder helpen?

Windows opnieuw installeren gaat niet helpen. Het is een probleem met het geheugen, niet met de hardeschijf. Ze zeiden me dat ik dit moest downloaden : http://www.mordum.org/ubcd411.iso
Dat op een cd'tje branden (wat me dus niet bepaald lukt) en dan een memory test doen.

Kan iemand me verder helpen?

das een .iso bestand da is raar dat je die niet kunt branden want als je .iso uitvoert zoekt de pc gelijk een programma om het te branden heb je geen nero ofzo

das een .iso bestand da is raar dat je die niet kunt branden want als je .iso uitvoert zoekt de pc gelijk een programma om het te branden heb je geen nero ofzo

Nee heb ik niet.
Ik heb hier geen brand programma opstaan.
Alleen op die andere pc, maarja daar heb ik niks aan :)

Ik weet niet wie dat tegen je zegt maar er vanuit gaand dat het zo is...
download eerst dit gratis proggie om die iso op cd te branden en die memory test te doen.
http://downloads.vnunet.nl/download/branden/active@+iso+burner/_37441.html

Ook kun je mischien de kast open maken dan kijken of er 2 geheugen reepjes inzitten,haal er een uit en probeer met die ene op te starten.
lukt het niet dan probeer je met die andere op te starten.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wie dat tegen je zegt maar er vanuit gaand dat het zo is...
brand dat iso dan op een cd op je andere pc waar je het over hebt dan de cd in je kapotte en dan de memory test doen..

Ook kun je mischien de kast open maken dan kijken of er 2 geheugen reepjes inzitten,haal er een uit en probeer met die ene op te starten.
lukt het niet dan probeer je met die andere op te starten.

Ik zeg toch dat ik geen brandprogramma heb:')

En de kast openmaken.. Nja, daar ken ik weinig van dus dat riskeer ik liever niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan