harde schijf wordt niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruthenium

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
De harde schijf van mijn pentium 3 is gecrasht en ik heb er nu de harde schijven van een oude pentium 2 en pentium 1 op aangesloten. Wanneer ik alleen de harde schijf van de pentium 1 aansluit herkent hij die als secondary master. Hetzelfde als ik alleen de harde schijf van de pentium 2 aansluit.
Maar als ik beide aansluit herkent hij slechts 1 harde schijf. Wat moet ik doen zodat beide harde schijven gedetecteerd worden?

Een eewenoude vraag hier, maar heb je gelet op de jumperinstellingen van master en slave?

Ik heb via de ide kabels mijn beide harde schijven als master aangesloten, met als gevolg dat ze nu wel gedetecteerd worden. Er is nu echter een ander probleem: er wordt slechts 1 van de 2 cdrom stations gevonden, terwijl voordien (toen er een als master en een als slave was aangekoppeld) ze allebei werden gevonden (nu zijn ze dus allebei slave).
Ik heb al eens andere ide kabels aangekoppeld, zonder resultaat.
Oorspronkelijk draaide de pentium 3 met 1 harde schijf en 2 cdrom stations, dus misschien is het iets in mijn bios waardoor slechts drie dingen gedetecteerd worden?

Laatst bewerkt:
probleem opgelost!

Ik heb het jumpertje van het cdrom station verplaatst en nu wordt het cdrom station wel gevonden! :D
dank u!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan