• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Animatie als Excel bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Nieuw voor mij.
Ik ontvang een leuke animatie Kerstgroet als een xls bestand.
Opent ook in Excel.
Als je op pakjes klikt verschijnen er figuurtjes en bij nogmaals klikken verdwijnen zij weer.

Wordt zo iets ook in Excel gemaakt?
En zo ja waarom?
Hoe kun je dit aanpassen?

Boekanier, Ik ken uiteraard je bestand niet, maar toch maar proberen om te antwoorden...
1) Wordt zo iets ook in Excel gemaakt?; Ja, via VBA kan dat gedaan worden
2) En zo ja waarom?; Dat is een antwoord die alleen door de maker beantwoord kan worden (waarschijnlijk iemand die kundig is in Excel en het daarom leuk vindt om dat in Excel te doen.)
3) Hoe kun je dit aanpassen?; Kijk 'ns of de toetscombinatie Alt + F11 werkt als je het bestand open hebt staan. Je komt dan in de VBE terecht en zou je de code moeten zien die zorgt voor het 'openen en sluiten' van de 'pakjes'.

Als het mogelijk is om je bestand hier (gezipt) te plaatsen, kan er gericht meegekeken worden.

Groet, Leo

EDIT: Je ziet 't.... Verschillende personen die onafhankelijk bijna gelijktijdig bijna gelijke antwoorden geven...:D Wigi, je was me wéér NET voor....:D:thumb:

Laatst bewerkt:
Boekanier, ................................
EDIT: Je ziet 't.... Verschillende personen die onafhankelijk bijna gelijktijdig bijna gelijke antwoorden geven...:D Wigi, je was me wéér NET voor....:D:thumb:

Ginger en Leo hartelijk dank voor de uitvoerige en snelle reactie.
Geweldig, nog niet meegemaakt, antwoorden in wedstrijdverband:thumb:

Alles is voor mij volkomen nieuw, met Alt+F11 verschijnt er links een kolom met
allerlei gegevens.

Het is een leuke kaart, maar hij verschijnt wel in een Excel werkblad.
Dan vind ik een pps bestand toch mooier.

Helaas kan ik het bestand niet uploaden (want het is een zip file van 903 Kb)
maar als ik een é-mai adres krijg, zal ik het graag mailen.

Hierbij wens ik jullie Fijne Kerstdagen en een Voorspoedig 2008.

@Wigi,
Ginger en Leo hartelijk dank voor de uitvoerige en snelle reactie
Maar JIJ óók bedankt hoor Wim! :D:D:D:p

@Boekanier, Als je verder nog nooit iets met VBA gedaan hebt, zou ik 't lekker links laten liggen en genieten van je gezellige kerstgroet (of je moet bij deze geïnfecteerd zijn door het VBA-virus...).
Voor wat betreft...
Hierbij wens ik jullie Fijne Kerstdagen en een Voorspoedig 2008
...wens ik jou hetzelfde. :thumb:

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan