quad core vraag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jantje1990

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
hey,

ik heb een quad core maar ik weet eigenlijk niet wat ik eraan heb :confused: voor mij is die hetzelfde als mijn vorige pentium 4 3ghz ?

hoe kan ik alle 4 kernen aanzetten ?

hey,

ik heb een quad core maar ik weet eigenlijk niet wat ik eraan heb :confused: voor mij is die hetzelfde als mijn vorige pentium 4 3ghz ?

als het goed is zijn ze al allemaal aan, je merkt er nu nog niet veel aan, maar over 1 jaar merk je hem pas echt naar buiten komen. als de echte preformence games uitkomen

Met zware programma's die meerdere kernen ondersteunen merkt je het wel, maar voor normale, simpele programma's en games is het inderdaad minder merkbaar.

hey,

Je eerste processor neemt neemt de berekeningen voor zich, en als de berekeningen teveel worden voor die processor, neemt de volgende het over, enz. Dan klopt het wel dat je ongeveer dezelfde resultaten hebt als met je 3.0 ghz. processor.

Dat is het probleem, mensen denken dat met een quad-core alles gelijk veel sneller gaat dan een dual-core maar het verschil merk je pas bij echte multitasking en videobewerking. Simpel even wat dingetjes doen in Windows, dan merk je het niet.

Dat is het probleem, mensen denken dat met een quad-core alles gelijk veel sneller gaat dan een dual-core maar het verschil merk je pas bij echte multitasking en videobewerking. Simpel even wat dingetjes doen in Windows, dan merk je het niet.

Even een aanvulling:
De snelheid van een multicore bemerk je pas als je games en/of sofware gaat gebruiken die de multicore ondersteunen. Géén ondersteuning dan ook géén verschil.

Mvrgr,

René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan