Seagate 320 GIG SATA.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramberism

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
Ik heb een nieuwe hardeschijf gekocht, en hij zit goed in mijn computer en alles, aangesloten. Maar er is een klein probleempje, of misschien twee;

In de bios wordt hij aangegeven als Fourth IDE Master...dit kan ik niet veranderen naar Primary.

Als ik windows osptart staat er wel dat er nieuwe hardware gevonden is, maar ik zie hem niet bij Mijn Computer staan.

Ik heb wel een IDE en SATA hardeschijf nu. Ik ben eerlijk gezegd een beetje de kluts kwijt.

Kan iemand mij helpen om ervoor te zorgen dat ik bij mijn Seagate HD kan?

Alvast bedankt,

Philip

is de nieuwe schijf sata ?
als dat zo is heb je em net ff verkeerd op de aansluiting geplaatst,
je heb waarschijnelijk 4 sata aansluitingen waar je die schijf op de 4de aansluiting heb, geplaast. opzich geen ramp en kan ook verder geen kwaad maar als je die op nummer 1 wil, probeer dan een annder sata poortje.
dat je de schijf niet ziet is normaal je dien deze intestellen in schijfbeheer,
en dan formateren.
dan zal deze wel te zien in explorer en andere toepassingen.

is de nieuwe schijf sata ?
als dat zo is heb je em net ff verkeerd op de aansluiting geplaatst,
je heb waarschijnelijk 4 sata aansluitingen waar je die schijf op de 4de aansluiting heb, geplaast. opzich geen ramp en kan ook verder geen kwaad maar als je die op nummer 1 wil, probeer dan een annder sata poortje.
dat je de schijf niet ziet is normaal je dien deze intestellen in schijfbeheer,
en dan formateren.
dan zal deze wel te zien in explorer en andere toepassingen.

Ja, ehm..verkeerde aansluiting; die vier aansluitingen zitten dan op het moederbord als ik mij niet vergis? volgens mij heb ik er overigens geen vier..

In schijf beheer kan 'ie de schijf ook niet vinden..

misschien makelijk als je even het type van je moederbord door geef.
inschijfbeheer zou deze gewoon moeten staan.
kijk je wel in schijf beheer of kijk je met explorer ?

Laatst bewerkt:
misschien makelijk als je even het type van je moederbord door geef.
inschijfbeheer zou deze gewoon moeten staan.
kijk je wel in schijf beheer of kijk je met explorer ?

Computerbeheer - Schijfbeheer.

Daar kijk ik..

Moederboard - ASUS K8v-vm

oké, hij is nu geformatteerd en hij staat er bij, maar..ik wil er eigenlijk wel een MASTER van maken, en geen SLAVE, zodat ik op die schijf mijn besturingssysteem kan installeren. Ik heb geprobeerd de andere ATA schijf eruit te halen, samen met de IDE connector, en alleen de SATA schijf d'r in gelegd, maar hij pakt hem alleen als FOURTH Master. En ik krijg hem met geen mogelijkheid op Primary.

Hulp..?

In je BIOS moet je opgeven dat de SATA controller als eerste wilt gebruiken, en de IDE als tweede (of 3e/4e, ligt aan het BIOS). Soms kun je dit niet eens instellen, en soms moet je dan de IDE compleet uitschakelen. Wellicht biedt een update van je BIOS dan uitkomst.

In je BIOS moet je opgeven dat de SATA controller als eerste wilt gebruiken, en de IDE als tweede (of 3e/4e, ligt aan het BIOS). Soms kun je dit niet eens instellen, en soms moet je dan de IDE compleet uitschakelen. Wellicht biedt een update van je BIOS dan uitkomst.

Oke, ik zal even een BIOS update plegen dan.

Het probleem is helaas nog niet opgelost..

Als ik op mijn oude HDD zit, dan kan ik wel mijn 320 gig schijf zien, daar zie ik dus nu ook mijn windows installatie op staan, maar als ik in de bios de settings verander zodat ik via de andere opstart, dan zie ik de oude HDD niet, ik heb net ook nog mijn settings veranderd in IDE naar RAID, maar ik weet niet wat dit doet?

Kan iemand mij verder helpen?

Bij voorbaat dank,

Philip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan