Upgraden / Nieuw Systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xivaz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Hallo,

Ik wil mijn pc upgraden, of beter gezegd bijna alles vernieuwen.

Niet heel lang geleden heb ik nog een niewe videokaart en voeding aangeshaft en die wil ik graag behouden. Mijn pc moet goed presteren voor games, of beter gezegd; voor WoW. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, het gaat met name om comfortabele prestaties (in fps) die ik verlang wanneer er veel andere spelers (25 of meer) op mijn scherm aanwezig zijn terwijl de spelers op de omgeving en de omgeving op de spelers inwerkt.

Huidige Hardware:

Videokaart: Nvidia GeForce 7300 GT - AGP 8X - 256MB DDR2
Voeding: 370 Watt Trust, PSU Low Noise PW-5150
Behuizing: Is even minder belangrijk, heb ik nog m'n twijfels over.
Overige: (uitstekende monitor, dvd speler, dvd brander, floppy drive, geluidsmedia, toestenbord, muis etc.)

Wai ik zoiezo wil aanschaffen:

- Processor (+ koeling)
- Moederbord
- Geheugen Modules

- Nieuw besturingssysteem (Vista of XP)

Budget: 500-700 euro

Is het beter om te een compleet systeem aan te schaffen? Of zonde van de videokaart en is upgraden misschien beter? Advies of hulp in de goede richting stel ik erg op prijs.

Mij voorbaat dank,

Jaap

Hier setupje volgens tweakers.net BBG naar aanleiding van wat jij zoekt, videokaart zit er ook bij vanwege dat AGP verouderd is...

Processor Intel Core 2 Duo E6850 € 219,-
Moederbord Abit IN9 32X-MAX € 165,01
Geheugen Corsair 2GB (2x1GB) PC6400, CL4 € 67,-
Videokaart Club3D GeForce 8800 GT (512MB) € 208,95
Voeding Zalman ZM600-HP (600W) € 89,-
Totaalprijs € 748.96

Hierbij zit je wel net over je budget heen maar heb je wel een rete snelle machine:cool::thumb:

Link naar BBG: http://tweakers.net/reviews/751/4/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-november-2007-pagina-4.html

-Flawless

Bedankt Flawless. Was er al achter gekomen dat mijn videokaart verouderd was vanwege dat AGP, en daarnaast dat het eigenlijk handig was om een compleet nieuw systeem (ook nog HD, kast, nieuw OS etc.) te kopen. En dus zit ik dan nog een stukje krapper bij budget. Ben uiteindelijk op een mooi systeempje van net iets bocen de 700 euro uitgekomen :)

Graag gedaan:):thumb: Een compleet nieuw systeem is in principe niet nodig lijkt mij, maar dat is je eigen keus.. ik had het waarschijnlijk ook gedaan;)

-Flawless

Als je dan bijvoorbeeld de processor vervangt door een E6750 (kost ongeveer € 160), blijft je ook nog precies binnen je budget en verschil in snelheid zal je niet merken.

Inderdaad, en met dat systeem gaat wow wel draaien!

edit:

Je kan het ook een beetje anders doen en dan heb je er ook een goede behuizing bij met goede airflow + assemblaege en 1 jaar garantie van salland, rest van je hardware moet je er wel zelf inzetten, heb je nog wel een goede HD?

Like this:

2001018188577001345_rs.jpg

Laatst bewerkt:
En als je dan ook nog een nieuwe kast erbij aanschaft + CD drive kun je de oude PC voor andere dingen gebruiken of verkopen...

En als je dan ook nog een nieuwe kast erbij aanschaft + CD drive kun je de oude PC voor andere dingen gebruiken of verkopen...

Check me edit ff, en hij heeft goede dvd drives, alleen weet niet of hij een OS+goede HD heeft liggen.

dvd drives, alleen weet niet of hij een OS+goede HD heeft liggen.

De CD drive was dan ook voor de 'oude' PC ! Ik ging ervan uit dat hij die al over wilde zetten. XPP OEM zou je nu nog wel voor een EUR 150,- moeten kunnen vinden, en een nieuwe harddisk moet toch ook wel lukken voor een EUR 100,00

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan