• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hele kolom dezelfde functie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit wist ik inderdaad nog niet.

Maar is er geen commando om een formule direct aan een hele kolom te koppelen?

Ja, die is er.
Selecteer de kolom, geef een formule in in de formule balk (met een $ voor regelnummers) en bevestig met CTRL-ENTER.

Maar is er geen commando om een formule direct aan een hele kolom te koppelen?

Het mag dan wel mogelijk zijn (zie post hierboven), dit is gewoonweg 1 van de meest onperformante dingen die je kan doen.

Kilobytes, megabytes en snelheid zijn dezer dagen veel minder een issue dan in de tijd dat ik nog in mijn pampers rond liep (begin jaren '80), toch wil dit niet zeggen dat je dan zomaar de performantie en bytes te grabbel moet gooien. Dat zou pas dom zijn.

Als je echt 65536 rijen nodig hebt (wat ik sterk betwijfel, maar goed het kan), doe dit dan eventueel in meerdere kolommen/tabbladen. Misschien is Access wel een alternatief dan, dat kan ik zo niet beoordelen.

Wigi

Kilobytes, megabytes en snelheid zijn dezer dagen veel minder een issue dan in de tijd dat ik nog in mijn pampers rond liep (begin jaren '80), toch wil dit niet zeggen dat je dan zomaar de performantie en bytes te grabbel moet gooien. Dat zou pas dom zijn.

Waar is die tijd van mijn 80286 zonder harde schijf, maar met 5,25" floppy drives, waar een heel OS op stond :eek:

Als je echt 65536 rijen nodig hebt (wat ik sterk betwijfel, maar goed het kan), doe dit dan eventueel in meerdere kolommen/tabbladen. Misschien is Access wel een alternatief dan, dat kan ik zo niet beoordelen.

Of als je met Excel 2007 werkt 1.048.576 rijen.

Waar is die tijd van mijn 80286 zonder harde schijf, maar met 5,25" floppy drives, waar een heel OS op stond :eek:
Een AT 286 zonder harddisk? Die zag je niet vaak. Ik had in mijn V20 al een 20 Gb en 3.5 & 5.45

Als je echt 65536 rijen nodig hebt (wat ik sterk betwijfel, maar goed het kan

Maar is er dan geen mogelijkheid om niet automatisch t/m rij 65536 uit te laten schrijven? kan je dit niet voorkomen en tóch de formule in de hele kolom ingevoerd hebben?

Finch zei:
Of als je met Excel 2007 werkt 1.048.576 rijen.

ik heb office 2007 en kom toch maar tot rij 65536

ik heb office 2007 en kom toch maar tot rij 65536

Dat betekent dat je in de compibaliteitsmodus aan het werken bent. Dat is automatisch wanneer je een bestand opent met xls extensie ipv die met de nieuwe Excel 2007 extensie, maw een bestand van een eerdere versie bewerkt. Open maar in Excel 2007 maar eens een nieuw bestand, je zal meer rijen krijgen.

Ja dat klopt, ik werk inderdaad nog met de oude extentie. Dan is dat ook weer duidelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan