Welke router kan ik het beste nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Hoi Hoi

Ik heb boven een pc staan en onder een laptop, het internet van de laptop werkt via een router en wel de Sitecom Router: WL 517 Wireless Broadband Kit

Gegevensoverdrachtsnelheid: 54 Mbps

Protocol voor gegevenskoppeling: Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g

Nu is het probleem dat steeds de verbinding met het internet weg valt op zowel de vaste pc als de laptop. Als ik dan van alles de stroom uitzet en na 10 min. weer aanzet is alles oke.

Kan dit aan de router liggen (als de laptop namelijk niet in gebruik is dan heb ik nergens last van) En zo ja hebben jullie een advies?

ik hoor heel graag alle tips

mvg Carina

en voor alle een fijne jaarwisseling en een heel goed 2008

Ik weet niet OF het de oorzaak is, maar die router staat inderdaad niet bekend als een met goede verbinding en redelijk bereik. Dus zou best aan de router kunnen liggen.

Zelf zweer ik zo'n beetje bij LinkSys, met name de WRT54G

Ik weet niet OF het de oorzaak is, maar die router staat inderdaad niet bekend als een met goede verbinding en redelijk bereik. Dus zou best aan de router kunnen liggen.

Zelf zweer ik zo'n beetje bij LinkSys, met name de WRT54G

Wanneer je liefhebber bent van de WRT54G, neem ik aan dat je wel de oude versie bedoelt.(1 t/m4)
Versie 5 en vooral de v7 is het zwarte schaap uit heel de range.

Beter neem je de WRT54GL v1.1
Deze is even duur en zeer stabiel.

Hier meer te lezen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1248981/0

Even een buitenbeentje: je kan ook een Apple Airport Express (99 euro) kopen :). Voordelen Airport Express :
- ondersteunt IEEE 802.11a/b/g
- ondersteunt o.m. WEP (128-bits), WPA/WPA2
- werkt gewoon onder Windows XP en Vista (heb ik ook namelijk!)
- super simple instelling via eigen programmaatje (zoals iedereen gewend is van Apple)
- mogelijkheid om printer via USB aan te sluiten: kun je de printer direct delen met anderen in je netwerk
- mogelijkheid om via een audiokabeltje je muziek vanuit iTunes op een laptop/desktop draadloos af te spelen op je audio-installatie. Werkt echt top! :thumb:

Succes met je keuze

Even een buitenbeentje: je kan ook een Apple Airport Express (99 euro) kopen :). Voordelen Airport Express :
- ondersteunt IEEE 802.11a/b/g
- ondersteunt o.m. WEP (128-bits), WPA/WPA2
- werkt gewoon onder Windows XP en Vista (heb ik ook namelijk!)
- super simple instelling via eigen programmaatje (zoals iedereen gewend is van Apple)
- mogelijkheid om printer via USB aan te sluiten: kun je de printer direct delen met anderen in je netwerk
- mogelijkheid om via een audiokabeltje je muziek vanuit iTunes op een laptop/desktop draadloos af te spelen op je audio-installatie. Werkt echt top! :thumb:

Succes met je keuze

Alleen vetgedrukt zou interssant kunnen zijn, mits je natuurlijk een netwerkprinter hebt.

Daartegenover staat het voordeel van de WRT54GL dat je er moeiteloos third party firmware op kan draaien. Hierdoor heeft de router ineens een legio aan mogelijkheden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan