• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opmerking kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

smoas

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Hallo
Ik heb een excel bestand met verschillende tabbladen, waarvan één totaal blad.
Nu kunnen er in de andere tabbladen aanwezigheidsuren worden ingevuld, die overgenomen worden in het totaalblad. Nu worden er ook opmerkingen ingevoegd, is het mogelijk deze opmerkingen ook automatisch mee te nemen naar het totaalblad, in de zelfde cel als waar de uren in komen te staan??

vr groet,

Smoas

Als je een cel kopieert gaat de opmerking toch mee?

Als je een cel kopieert gaat de opmerking toch mee?

Sorry ik heb de vraag niet duidelijk genoeg gesteld.
Er worden in de andere tabbladen aanwezigheidsuren ingevuld.
Deze worden verzamelt in het totaalblad (cellen zijn gekoppeld) nu wordt in de tabbladen bij de aanwezigheidsuren een opmerking gezet (ingevoegd).
Ik wil dat deze opmerking dan ook vanzelf in het totaalblad komt te staan.
Is dat mogelijk??

ik hoop dat het zo duidelijker is

Dan ga je een beroep moeten doen op de VBA mogelijkheden van Excel vrees ik.

Dan ga je een beroep moeten doen op de VBA mogelijkheden van Excel vrees ik.

Okee
Het is jammer dat het niet gewoon wil via excel.

in ieder geval bedankt voor de reacties.

vr groet,

smoas

Je kan wel enkel de opmerking van een cel kopieren naar een andere cel, maar dat is niet hetgeen je zoekt denk ik. Dat doe je door de cel te selecteren, copy te drukken en dan niet plakken maar plakken speciaal te kiezen, en vervolgens Opmerkingen te kiezen.

Je kan wel enkel de opmerking van een cel kopieren naar een andere cel, maar dat is niet hetgeen je zoekt denk ik. Dat doe je door de cel te selecteren, copy te drukken en dan niet plakken maar plakken speciaal te kiezen, en vervolgens Opmerkingen te kiezen.

Ja dat weet ik, ik zoek een makkelijke oplossing dat de ingevoegde opmerking vanzelf mee gaat naar de gekoppelde cel.
Als dat al mogelijk is??

vr groet,
wim

Beste Wim,

Wat je in Excel wilt zal niet lukken behalve met (ingewikkeld) VBA. Wat je wel kunt doen is je model aanpassen en een kolom invoegen voor opmerkingen. Naar die kolom kun je eenvoudig in Excel verwijzen!

Fijne jaarwisseling.

Richard

Beste Wim,

Wat je in Excel wilt zal niet lukken behalve met (ingewikkeld) VBA. Wat je wel kunt doen is je model aanpassen en een kolom invoegen voor opmerkingen. Naar die kolom kun je eenvoudig in Excel verwijzen!

Fijne jaarwisseling.

Richard

Ja dat ga ik maar doen want dan heb ik toch mijn doel bereikt.

vr groet,

wim
En ook een fijne jaarwisseling toegewenst, en natuurlijk een goed begin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan