• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro voor Draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Beste Kenners,

Wanneer ik een excel bestand heb met bijvoorbeeld 4 tabbladen en op elk tabblad staat een draaitabel. Hoe kan ik dan met één VBA/Macro code één macro daarvoor maken op het 5e tabblad.
Er van uitgaande dat er de volgende tabbladen en draaitabellen zijn:
Draaitabel 1 op Blad 1
Draaitabel 2 op Blad 2
Draaitabel 3 op Blad 3
Draaitabel 4 op Blad 4
Blad 5 met de uitendelijke Macro

Is er iemand die mij een VBA code hiervoor weet? Voor een Macro over 1 draaitabel kan ik dit wel maar ik wil 1 Macro over alle bovengenoemde draaitabellen!

Laatst bewerkt:
Ik begrijp het wellicht niet helemaal, maar wat moet die macro dan precies doen? 4 draaitabellen kopiëren naar blad 5?

Wigi, bedankt voor je reactie.

De bedoeling van deze Macro is om alle draaitabellen die er zijn, dus van elk tabblad te verversen! Ken jij de formule hiervoor?

Sorry voor de onduidelijkheid, hoop dat je het nu wel begrijpt?

Wigi,

Weet niet zeker hoe ik die formule in moet vullen :o
Zou jij voor mij aan de hand van de eerder genoemde gegevens die formule hier neer kunnen zetten?

Alvast heel hartelijk dank.

Groeten Tim

Wigi,
Heb de op de site onderstaande code gebruikt. Deze werkt en heb ik nu volledig toegepast.
Hartelijk dank!

p.s. wou dat ik met VBA overweg kon, een idee hoe dit te leren?

p.s. wou dat ik met VBA overweg kon, een idee hoe dit te leren?

Je kan een boek aanschaffen waarmee je dan aan de slag kan. Maar op het net zijn ook wel veel documenten hierover te vinden.
Je kan ook wat macro's opnemen, deze analyseren en "mooier" leren schrijven.
Eigenlijk moet je er gewoon mee bezig zijn. Dus ook goed naar anderen kijken. Oppikken welk soort code zij gebruiken voor welke situatie en leren begrijpen waarom. VBA leer je door er mee bezig te zijn, het is niet iets waarmee je op een dag opstaat en het dan kent. Je moet het leren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan