nieuwe pc met vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

joroma

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Ik ben van plan om een nieuwe pc aan te schaffen, waar uiteraard vista op is geinstalleerd.
Als ik al de probleemberichtjes lees, wordt ik alle moedeloos.
Vraag 1: Is het voor mij als "senior" nog op te brengen om over te stappen van XP naar Vista?

Vraag 2: In die nieuwe pc zit een HD van 320 GB. Kan ik deze schijf nog in partitie indelen, ook al staat Vista er al op.

Hoi,

Het is even wenen maar het is te doen ook voor u ,ik neem aan dat u met xp geen problemen hebt.
Je kan een hd ondanks met vista geinstalleerd evengoed nog partioneren bv met partion magic.

Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het is even wenen maar het is te doen ook voor u ,ik neem aan dat u met xp geen problemen hebt.
Je kan een hd ondanks met vista geinstalleerd evengoed nog partioneren bv met partion magic.

Modag

inderdaad vista is WENEN zoals jezelf zegt:D

Hoi,

Nog niet wakker het is natuurlijk wennen het is nog vroeg.
Maar Bertus niet zo te spreken over Vista?
Modag

Laatst bewerkt:
Wanneer de hardware geschikt is voor Vista, en dat is het allerbelangrijkste wat er is, dan is Vista echt een prima en zeer veilig operating systeem.
Werkt hier 100% probleemloos!!

En v.w.b. het achteraf partitioneren, ook geen enkel probleem, dat kan Vista gewoon zelf!

Start=>configuratiescherm=>systeembeheer=>computerbeheer=>schijfbeheer

Hoi,

Modag

Partition Magic werkt niet samen met Vista.

Partition Magic werkt inderdaad niet met Vista.
Vista kan zelf partitioneren maar die functionaliteit is nogal beperkt. De C partititie moest bij mij van Vista minimaal de grootte van de halve harde schijf hebben. En het lukt wel om een bestaande partitie kleiner te maken, maar het is mij nog niet gelukt om het overblijvende deel aan een andere partitie toe te voegen.
Dus, van te voren nadenken hoe groot de verschillende partities moeten zijn!

Maar, Vista is een prima systeem. Als je met XP om kan gaan dan zal Vista ook wel lukken.

Ron

Hoi,

Sorry ging er zo van uit dat partition magic zou werken dus mijn excuus hiervoor.

Modag

Dus, van te voren nadenken hoe groot de verschillende partities moeten zijn!

Dat zal ook niet helpen bij een PC waarop Vista is voor-geinstalleerd.

Maar gelukkig zijn er ontelbare mogelijkheden om de partities achteraf eenvoudig aan te passen: Acronis, GParted en noem maar op.

Hoi !

@T.S.: In maart a.s. hoop ik ook van m'n AOW te kunnen genieten en hier draaien 2 PC's op Vista zonder enig probleem !

Je groeit gewoon mee vanaf Win95 of eerder, en het gaat eigenlijk vanzelf !

Is je PC ervoor geschikt en schakel je UAC uit, zijn er geen problemen.

Wrel zou ii even kijken of evt. randapparatuur (printers, scanners, camera's etc.) die je hebt wel met Vista gaan werken om teleurstellingen te voorkomen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan