2 Cores benutten

Status
Niet open voor verdere reacties.

GooGooJansen

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Hallo,

Ik had me een Dual-Core gekocht zodat het de bedoeling was dat de cores allebei gebruikt werden, dus als ik een spel speel 1 voor spel en andere voor de servers. Nu doet die eerste core heel veel, en de 2de core haast niks. Als ik een spel speel veroorzaakt dit haperingen. Hoe kan ik zeggen dat er servers naar de 2de core moeten?

Bvb
GooGooJansen

Gaat het hier om 1 spel ?

Zo ja, dan is het waarschijnlijk een wat ouder spel die nog geen dual core 'kent' en dus er niet mee om kan gaan.

Het spel is inderdaad simpelweg niet geprogrammeerd voor dual core ondersteuning en gebruikt daarom maar 1 core, en er is geen mogelijkheid waarmee je dat kan veranderen.

Het gaat er niet om dat het spel 2 cores moet gebruiken, maar ik wil graag het HELE spel op de 2de core. Of de servers op de 2de core. Nu pakt die de Servers EN het spel op de eerste core. De 2de core doet niks.:shocked:

Je kan dit proberen:

1. Start je server op
3. Ga naar taakbeheer
2. Ga naar het proces van de server
3. rechtermuisklik op dat proces -> Affiniteit instellen
4. Zorg dan dat alleen het vinkje bij core 2 is gesleceteerd.
5. STart vervolgens je server opnieuw op.

Maar misschien doet het tooltje van HarrySnor wel precies hetzelfde.

Laatst bewerkt:
juist, alleen zit er 1 catch. Als je reboot, ben je de instellingen kwijt n moet je ze weer opnieuw plaatsen. Laatst hoorde ik een vriend van me praten over een tooltje waarmee je dit "vast" zou kunnen zetten maar ben de naam even kwijt.... zodra ik hem weet post ik hem hier wel.

Hmm... Ik had ooit is een spel wat niet opstartte met 2 cores (Heb 'n E6750), nadat ik 'm heb afgesteld op core 1, heeft 'ie het altijd gedaan.

Nooit wijzigingen gemerkt..het spel heeft het sindsdien altijd gedaan.

Maarja misschien is het bij servers anders :confused: Lijkt me eigenlijk sterk.

juist, alleen zit er 1 catch. Als je reboot, ben je de instellingen kwijt n moet je ze weer opnieuw plaatsen. Laatst hoorde ik een vriend van me praten over een tooltje waarmee je dit "vast" zou kunnen zetten maar ben de naam even kwijt.... zodra ik hem weet post ik hem hier wel.

Als je het progje weet, dankje :) Ik zal kijken of het werkt of niet :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan