wat vinden jullie van mijn systeem

• Onderwerp starter Onderwerp starter robox
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

robox

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
wat vinden jullie van mijn systeem

CPU AMD Phenom X4 Quad 9600
GPU CLUB 3D Radeon HD 3870 OC 2x in CF
MOBO ASUS M3A32-MVP deluxe met AMD 970FX chipset
HDD Samsung spinpoint T166 500GB 2x in raid 0
DVD Philips SPD2512BM DVD brander
KAST Antec nine hundred
PSU Cooler master real power M850 850watt
GEHEUGEN moet nog kijken daar voor wil 4GB 1066mhz
OS Windows Vista premium OEM
KEYBOARD Logitech G-15 ( heb ik al )
MUIS Logitech G-5

moge het duidelijk zijn dat ik een gamer ben en een uber pc wil ;)

ik moet alleen nog kijken voor geheugen en dan ga ik hem bestelle moet alleen nog effe kijken waar ik als een beetje goed koop kan krijgen:thumb:

wat vinden jullie er van en hebben jullie nog suggesties voor me geheugen

heb er niets op aan te merken maar onthou wel dat xp en vista 32bits niet meer dan 3,5gb
geheugen kan aanspreken.

Als je dan toch geld zat hebt zou ik niet voor AMD gaan. Dat was ooit en komt misschien ook wel weer, maar nu even niet.

Verder is het misschien handig om een (of 2) raptor(s) aan te schaffen. ik zou geen 2 x 500 GB in stripe zetten voor snelheidswinst. klapt er 1 uit ben je alles kwijt en 1 TB aan data verliezen kan niet leuk zijn.. Gebruik dan 2 x 36 GB raptors (kan mooi je OS en favo spellen op) of, bij echt geld teveel de 150 GB raptors. :D
Tevens is het ook aan te raden om een betere koeler te halen voor je cpu ipv de stock koeler. Geheugen op dergelijke snelheden word namelijk vaak gebruikt voor oc'en en dan is goede koeling je beste vriend.

P.s. je hoeft geen oc versie van de 3870 te halen. Via AMD's overclock tool kun je dit zelf ook goed doen en t scheelt al snel 10 - 15 € per kaart.

Laatst bewerkt:
nooit verwacht dat je bij de supermarkt zoveel verdiende! Misschien moet ik ook maar eens een carriereswitch maken ;)

Als je dan toch geld zat hebt zou ik niet voor AMD gaan. Dat was ooit en komt misschien ook wel weer, maar nu even niet.

Verder is het misschien handig om een (of 2) raptor(s) aan te schaffen. ik zou geen 2 x 500 GB in stripe zetten voor snelheidswinst. klapt er 1 uit ben je alles kwijt en 1 TB aan data verliezen kan niet leuk zijn.. Gebruik dan 2 x 36 GB raptors (kan mooi je OS en favo spellen op) of, bij echt geld teveel de 150 GB raptors. :D
Tevens is het ook aan te raden om een betere koeler te halen voor je cpu ipv de stock koeler. Geheugen op dergelijke snelheden word namelijk vaak gebruikt voor oc'en en dan is goede koeling je beste vriend.

P.s. je hoeft geen oc versie van de 3870 te halen. Via AMD's overclock tool kun je dit zelf ook goed doen en t scheelt al snel 10 - 15 € per kaart.

ik ben aan AMD fanboy:love: dus het blijft AMD ATI
ik zou wel graag een raptor willen maar 150 gb kost 200€ ik heb nu 160 gb en ik vind het teweinig dus en als ik 2 raptors ga halen kost het me 400€ voor maar 300GB dan wacht ik met laden liever wat langer;)
wat heeft CPU koeling met het geheugen temaken ? mijn kast is een antec nine hundred die koelt als koelkast dus ik denk dat het me de koeling wel goed zit jij niet dan ?
en het kost 10 euro per kaart dus 20 euro voor de 2 kaarten daarvoor doe ik het wel en er zit ook een andere koeling op he

ik ben aan AMD fanboy:love: dus het blijft AMD ATI
ik zou wel graag een raptor willen maar 150 gb kost 200€ ik heb nu 160 gb en ik vind het teweinig dus en als ik 2 raptors ga halen kost het me 400€ voor maar 300GB dan wacht ik met laden liever wat langer;)
wat heeft CPU koeling met het geheugen temaken ? mijn kast is een antec nine hundred die koelt als koelkast dus ik denk dat het me de koeling wel goed zit jij niet dan ?
en het kost 10 euro per kaart dus 20 euro voor de 2 kaarten daarvoor doe ik het wel en er zit ook een andere koeling op he

Cpu koeling heeft weinig met geheugen te maken.

Het staat er idd niet duidelijk. Wat ik hiermee bedoel is dat ik vermoed dat je je systeem wilt gaan overclocken. Als je dat gaat doen is een goede koeling zowiezo een goed advies. Mocht je het niet gaan doen, dan is het nog steeds een goed advies :D. Stock koeling van intel (amd ken ik niet zo goed) is redelijk te noemen maar niet goed, vandaar.

wat doe je dan nu ?

Nu werk ik als IT'er bij een zorgverzekeraar.

Het staat er idd niet duidelijk. Wat ik hiermee bedoel is dat ik vermoed dat je je systeem wilt gaan overclocken. Als je dat gaat doen is een goede koeling zowiezo een goed advies. Mocht je het niet gaan doen, dan is het nog steeds een goed advies :D. Stock koeling van intel (amd ken ik niet zo goed) is redelijk te noemen maar niet goed, vandaar.
.

in de nieuwe phenom procesor zit een fout waar door als hij hoger geklokt wordt dat 2,3GHz er kans is dat hij crasht
om de 10miljoen berekeningen ofzo had ik ergens gelezen
hoe hoger je hem klokt hoe meer berekeningen hij maakt dus hoe groter de kans is dat hij crasht in febuatie komt ook de tweede versie waar die bug uit is

in de nieuwe phenom procesor zit een fout waar door als hij hoger geklokt wordt dat 2,3GHz er kans is dat hij crasht
om de 10miljoen berekeningen ofzo had ik ergens gelezen
hoe hoger je hem klokt hoe meer berekeningen hij maakt dus hoe groter de kans is dat hij crasht in febuatie komt ook de tweede versie waar die bug uit is

voor de fanboy..

http://pro.tweakers.net/reviews/779/4/tlb-bug-in-quadcore-amd-chips-het-hele-verhaal-pagina-4.html

het hele verhaal nog een keer + een leuke benchmark op pagina 4.

wat ik ook zou den is niet voor de Quad core van amd gaan !

Waarom neem je niet een 8800GT en een Intel Quad Core Q6660 ?

wat ik ook zou den is niet voor de Quad core van amd gaan !

Waarom neem je niet een 8800GT en een Intel Quad Core Q6660 ?

ben AMD en ATI fanboy en omdat 3870 net bijna net zo goed presteert alls een 8800GT
hij is goedkoper en Crossfire werkt beter 2 3870 zijn sneller dan 2 8800GT in SLI en voor 200 euro wil ik er wel 2 in sli of crossfire

het is jouw feestje ;) maar 2 3870 zijn hellemaal niet sneller dan 2 8800GT !

Maar ik zou ook liever voor 3870 gaan want voor een 8800GT moet je 2 weken wachten en hij kost duurder ja.

En wat dacht je van deze processor ? ook quad van amd.
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/413/14265/athlon-64-quad.html

Maar waarom vraag je wat we ervan vinden ? wat we ook zeggen, je blijft zeggen dat je bij amd blijft. Dan had je net zo goed deze topic niet kunnen plaatsen want je luistert toch niet naar de meningen die hier worden gegeven.

Laatst bewerkt:
het is jouw feestje ;) maar 2 3870 zijn hellemaal niet sneller dan 2 8800GT !

Maar ik zou ook liever voor 3870 gaan want voor een 8800GT moet je 2 weken wachten en hij kost duurder ja.

En wat dacht je van deze processor ? ook quad van amd.
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/413/14265/athlon-64-quad.html

Maar waarom vraag je wat we ervan vinden ? wat we ook zeggen, je blijft zeggen dat je bij amd blijft. Dan had je net zo goed deze topic niet kunnen plaatsen want je luistert toch niet naar de meningen die hier worden gegeven.

die procesor zier er wel goed uit ja maar hij werkt op een ander socket als ik am2+ neem dan ik over een tijdje ook de nieuwe sjanghai procesor van AMD gebruiken want die werkt op AM3

ik wou gewoon weten wat jullie er van vinden
en je hebt gelijk ik zou deze config tog niet veranderen tenzij je wel iets heel goed mee komt aan zetten

die procesor ziet er goed behalve dan het feit dat het een server procesor is die moederborden heeft die al 300 euro perstuk kosten en waar 2 van die dingen op moeten zonder crossfire functie met een stuk of 15 lanes voor geheugen maximaal tot 32GB
maar die procesor ziet er wel goed uit behalve als wat je er bij moet kopen:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan