Bitcomet 0.97 zegt listen port blocked (geel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

babybox

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Als ik in Bitcomet 0.97 een listenport heb opgegeven 59345 dan doet hij het en brandt het lampje groen en kan ik volop downloaden, echter na opstarten van de computer (winxp sp2) wordt hij geel en is hij blocked.

ik heb UPC chello zonder router.
in de standaard windows firewall heb ik de poort hiervoor opengezet.

Als ik dan weer een andere listen port open dan wordt hij weer groen en kan volop downloaden, echter na het herstarten van de computer wordt hij weer geel, wat kan ik hier aan doen

iemand tips??

een ander punt is dat ik graag de downloads automatisch wil laten hervatten na opstarten, dit gebeurt echter niet.Bitcomet start wel op met windows, hoe kan ik de downloads automatisch resumen?

Je kunt beter niet een poort, maar het hele bitcommet programma als Uitzondering in de firewall zetten. Dan maakt het niet uit op welke poort(en) hij luistert.

Tijs.

heb ik ook al gedaan, maar bij herstart wordt het lampje toch weer geel, geef ik dan in bitcomet een andere poort in, dan ik weer downloaden en is hij groen.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens na of Bitcomet misschien niet een apart 'subprogramma' start voor de download?

Voorbeeld: Stel even weer zo'n nieuw poortnummer in, in dit voorbeeld: 14000

Start -> Uitvoeren -> cmd /k netstat -ano | find /i ":14000 "

Kijk naar de regel die dan getoond wordt. Op het eind van de regel wordt het zgn. Proces-id genoemd, die aangeeft welk programma nu zit te luisteren op die poort:
Start Taakbeheer (Start -> Uitvoeren -> taskmgr.exe), klik op tabblad Processen, doe Beeld -> Kolommen selecteren -> [vink ook aan: PID (proces-id) en druk op OK].
Zoek dan in de kolom PID op welk programma nu precies op die poort luistert.

Zoek dat gevonden programma op op je harde schijf, en zet die in het tabblad Uitzonderingen van de Windows Firewall.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
dan vindt ik programma botcomet.exe, die heb ik al in d firewall-exclusie

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan weet ik het niet.

Misschien 2 firewall programma's actief (per ongeluk)? Misschien een firewall die geïntegreerd is in Anti-Virus bijv.?

Tijs.

Dan weet ik het niet.

Misschien 2 firewall programma's actief (per ongeluk)? Misschien een firewall die geïntegreerd is in Anti-Virus bijv.?

Tijs.

nee dat is de enige firewall (wel heb ik in kaspersky antivirus, overigens zonder firewall) bitcomet hierin geexcludeerd, maar dit mocht niet baten,

weet iemand nog iets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan