Dual Boot op Vista

• Onderwerp starter Onderwerp starter lupot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Ik heb hier een Asus PRO70U laptop en daar zou ik een dual boot XP en Vista willen op plaatsen, ik heb een nieuwe partitie aangemaakt en daarop wil ik de XP plaatsen.
Bij het installeren van de XP gaat alles goed tot de XP terug moet opstarten, dan krijg ik de melding fout bij het opstarten besturingsssysteem, met als gevolg dat ik de vista ook terug heb mogen installeren.
Ik wil XP erop omdat ik hier een programma heb dat niet onder Vista wil draaien.

Xp vista

hey

ik heb het zelf ook wel eens gedaan eerst had ik windows xp geinstalleerd en van uit xp vista geinstalleerd

je kan beter dual boot op xp doen in het begin scherm als je hem aan zet krijg je dan eerdere windows versie

of windows vista .

Je kan ook het programma virtueel pc 2007 downloaden bij microsoft en dan in je vista xp opstarten.

Je kan ook het programma virtueel pc 2007 downloaden bij microsoft en dan in je vista xp opstarten.

Maar dat is geen echte dual-boot..
Zie ook de vorige Nieuwsbrieven van Helpmij die, twee edities hebben artikelen bevat over een dual-boot systeem met XP en Vista.

Het probleem is echter dat ik XP er niet op krijg, als ie wil beginnen met XP te installeren krijg ik de melding dat er geen besturingssysteem te vinden is.... Hij laad de setup bestanden enz. wel maar bij herstart gaat het fout.

Laatst bewerkt:
Je zegt dat je programma niet compatible is met vista, heb je al geprobeerd om op het desktopicoontje (als dat er niet staat moet je er vlug eentje zetten) rechtermuisklik en dan eigenschappen te selecteren, dan naar het tabblad compatibiliteit te gaan en daar het bovenste keuzevakje aan te vinken en dan uit de keuzelijst XPsp2 te selecteren?
(We doen dit uiteraard in vista en dan hebben we geen XP nodig ;))

Ja dat heb ik al geprobeerd en dat brengt helaas geen oplossing....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan