Intern geheugen uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miguelb

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Hee,

Bij deze wil ik jullie enkele vragen stellen, voordat ik nieuw geheugen aanschaf.
Paar maanden geleden, heb ik een nieuwe computer aangeschaft nl.:
Packard bell iStart 8100
http://www.ciao-shopping.nl/Packard_Bell_iStart_8100_Athlon_64_X2_4000_2_1_GHz_19_TFT__844475 (met in het midden productinformatie)

Het is nu zo dat ik mijn geheugen uit wil breiden tot minimaal 2gb.
Ik heb zo als vele van jullie aanraden everest gedownload om te zien welk type geheugen er nu in mijn computer zit en dat blijkt deze te zijn:
attachment.php

Er blijkt dus 2x DDR2 SDRAM-533 van 512 in te zitten.
Volgens deze site zit r een geintegreerde geheugencontroller van DDR2-800.
http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGNkaJiUmJrK/viewproduct/AMD_Athlon_64_X2_4000/

Welke keuze is het verstandigst,
1. Tweé extra 1gb DDR2-sdram-533 bijkopen, en deze te plaatsen tesamen met 2x DDR533 van 512mb, of
2. Tweé 1gb DDR2-sdram-800 kopen, en deze te verwisselen met de 2 die er al inzitten? (heb er zelf niet veel verstand van, dus weet ook niet of dit wel gaat)
Misschien zijn er ook nog andere suggesties, die zijn altijd welkom.

alvast bedankt,

Bijlagen

• Everest.jpg
    Everest.jpg
    79,3 KB · Weergaven: 85
volgensmij heb je er nu 1 bankje van 512 er in zitten, je kunt nu nog 3 keer 512 mb kopen van 533 mhz.
als je nu 800 mhz koopt gaan die werken op 533 mhz.

volgensmij heb je er nu 1 bankje van 512 er in zitten, je kunt nu nog 3 keer 512 mb kopen van 533 mhz.
als je nu 800 mhz koopt gaan die werken op 533 mhz.

Ik heb er nu 2 van 512 mb inzitten! heb een intern geheugen van 1024mb.

Dus het best is altijd dat ik een geheugen koop van 533, ongeacht of er eentje van 533 of eentje van 800 inzit, omdat hiermee de prestaties hoger zijn, dan wanneer ik er 2 van 800 in heb zitten(of zouden deze twee van 800 werken onder 533)?

De laagste kloksnelheid wordt gehanteerd. Dus 1 module van 533 erin en alles loopt op 533.
Ik zou dus aanraden om 2x 1GB DDR2-800 te halen, en de oude reepjes kun je proberen te verkopen.

De laagste kloksnelheid wordt gehanteerd. Dus 1 module van 533 erin en alles loopt op 533.
Ik zou dus aanraden om 2x 1GB DDR2-800 te halen, en de oude reepjes kun je proberen te verkopen.

Mijn computer zal hierdoor sneller gaan lopen, met 2x 1GB DDR2 - 800, als dit de enige reepjes zijn in mijn computer. Het is ook geen enkel probleem de 800 te monteren, omdat de geintegreerde geheugencontroller 800 bedraagt, juist? (ben nieuw met computers)

Kijk ook even onder chipset in Everest wat de Northbridge ondersteund. Dan weet je zeker wat mogelijk is.

Kijk ook even onder chipset in Everest wat de Northbridge ondersteund. Dan weet je zeker wat mogelijk is.

Deze geeft aan dat mijn pc de DDR2-800 SDRAM WEL ondersteund.

Dit zou dus de beste uitbreiding zijn (met 2x 1 gb), en dus beter dan 2x 1 GB DDR2-533?

Instellingen

Heb nu nog een vraag, aangezien ik over de bios heb gelezen, vraag ik me af, of ik na het plaatsen van de nieuwe DDR2-SDRAM800 nog iets moet instellen in me computer? Aangezien ik nu een 533 heb.

Normaal gesproken worden de correct instellingen gedetecteerd door het moederbord. Maar het is altijd handig om dit even te controleren in de BIOS of met Everest, CPU-Z.

Dank

Dan staat me keuze vast, dat het tweé 1gb DDR2-SDRAM 800 worden.
Hartelijk dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan