intern 56k modem niet te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jowie1945

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Ik heb pas een nieuwe Acer aspire 5315, er stond Vista op in spaans, heb de schijf gewist en vista nl erop gezet, met het wissen is per ongeluk ook de recovery cd

verdwenen die op de HD stond. Drivers opgehaald en geinstalleerd, alles gelukt behalve het interne 56k conexant modem, van alles geprobeerd,niets lukte het

modem wordt niet herkend, toch geeft hij een uitroepteken in het apparaat beheer en die geeft aan dat er nog een hd modem audio apparaat geinstalleerd moet

worden. Ook met het scan prg. Everest wordt geen modem aangetroffen. Wat ik wel vreemd vind dat er geen com poorten o.a. de com 3 er niet meer is, wel een

regiment irq kanalen. Wie weet raad?

Probeer hier de driver te downloaden en te installeren
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5315.html
dit had je al gedaan volgens mij.

- Probeer eens de driver in het geheel te verwijderen.
- Opnieuw opstarten en geen toestemming geven om de hardware te installeren
- Driver installeren die je hebt gedownload en dan weer herstarten en dan wel installeren

Het is het proberen waard, succes

Laatst bewerkt:
Probeer hier de driver te downloaden en te installeren
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5315.html
dit had je al gedaan volgens mij.

- Probeer eens de driver in het geheel te verwijderen.
- Opnieuw opstarten en geen toestemming geven om de hardware te installeren
- Driver installeren die je hebt gedownload en dan weer herstarten en dan wel installeren

Bedankt voor je reactie maar geen succes, er is helemaal geen driver geinstalleerd,dus kan ik niets weghalen, ik heb wel andere Acer drivers geprobeerd zelfs van de acer/panama site
maar helaas geen succes, zou het niet zo kunnen zijn dat het modem geintregeerd is in het
moederbord en dat de Intel chipset er mee te maken heeft?

Weet je inderdaad zeker dat je de goede drivers er op gezet hebt, als je al geen driver kan verwijderen zou je er eentje moeten kunnen installeren.

Je zou inderdaad de verkeerde chipset drivers er op hebben kunnen staan maar waarschijnlijk had je dan wel meer fouten gezien in je hardware overzicht.

Je modem is geintergreerd en zou in theorie ook je missende com 3 kunnen hebben, dit hangt ook weer af van je bios instellingen, heb je niet toevallig in de bios dit "in" of "uit" geschakeld. Ik bedoel dan je COM poorten of een andere optie waarin je je modem kan uitschakelen. Hierin schiet ik voor de acer even te kort in kennis.

Weet je inderdaad zeker dat je de goede drivers er op gezet hebt, als je al geen driver kan verwijderen zou je er eentje moeten kunnen installeren.

Je zou inderdaad de verkeerde chipset drivers er op hebben kunnen staan maar waarschijnlijk had je dan wel meer fouten gezien in je hardware overzicht.

Je modem is geintergreerd en zou in theorie ook je missende com 3 kunnen hebben, dit hangt ook weer af van je bios instellingen, heb je niet toevallig in de bios dit "in" of "uit" geschakeld. Ik bedoel dan je COM poorten of een andere optie waarin je je modem kan uitschakelen. Hierin schiet ik voor de acer even te kort in kennis.

Ik heb de (vista) drivers van de Acer website gehaald voor deze laptop en geinstalleerd en heb verder geen foutmeldingen in het apparaatbeheer, wel heb ik geen Com poorten en barst van de IRQ kanalen, een daarvan heeft een heel groot IRQ nummer en daar staat de Netwerkkaart genoteerd, dat vind ik al vreemd. Ik heb ergens gelezen dat er in sommige moderne laptops geen Com poorten meer zijn, maar volgens mij kan dan zo'n modem niet werken. Door de modem software kan er een gecreeerd worden ook dat vind ik vreemd.
Al met al nog geen stap verder!

Ik zal eerlijk bekennen...... ik heb er geen antwoord op.

Misschien nog eens proberen om er een schone installatie van Vista op te zetten en kijken of het probleem over is. Dat is dan ook wel het laatste wat ik je kan vertellen.

Misschien dat er nog anderen zijn die nog goede ideeën hebben.

Ik zal eerlijk bekennen...... ik heb er geen antwoord op.

Misschien nog eens proberen om er een schone installatie van Vista op te zetten en kijken of het probleem over is. Dat is dan ook wel het laatste wat ik je kan vertellen.

Misschien dat er nog anderen zijn die nog goede ideeën hebben.

Bedankt in ieder geval voor je antwoorden, je sugestie om met een schone lei te beginnen lijkt me nog niet zo slecht ik denk dat Vista bv. al standaard chipset drivers installeert en ik heb evengoed ook bv de Intel chipset drivers geinstalleerd, ik kreeg geen foutmeldingen dus denk je het is goed zo, maar het feit dat ik barst van de IRQ kanalen lijkt me niet goed. Ik was eigenlijk van plan om Vista eraf te gooien en Windows XP erop te zetten ware het niet dat Acer voor deze laptop geen XP drivers aanlevert dus ben je gedwongen Vista weer erop te zetten, ik wacht er vooropig mee ik werk nu met adsl en alles werkt verder goed, dat intern modem heb ik vooralsnog niet nodig. Mocht ik toch nog dit voor elkaar krijgen laat ik het even weten.

Niks te danken, graag gedaan :thumb:

Lijkt me een goed plan,
ik zou dan inderdaad een schone install doen. En niet meer drivers er op zetten dan waar het systeem om vraagt, je kan ze bij Acer allemaal appart downloaden.
Dan weet je ook bij welke driver het eventueel weer mis gaat.

Succes en we horen er wel van

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan