pc bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die geheugens die daar staan zijn ermee getest en werkte prima. Mijn geheugen staat ook niet op QVL lijst van P5kc en werkt gewoon.

Of toch niet?

Ik ben het met je eens. Geheugen dat niet op de QVL staat hoeft per definitie geen geheugen te zijn dat niet wil werken op een bepaalde snelheid op dat bij die QVL behorende plankje. Aan de andere kant wéét je bij geheugen dat wél op de QVL staat dat het gaat werken op die snelheid.

Wat denk je dat Asus zal zeggen als het niet op 1066 wil lopen (BSOD's en / of andere instabiliteit?) en je komt klagen? Ik kan het wel raden: ach, meneer / mevrouw, dan had u maar geheugen moeten kopen dat wél op onze QVL staat, dáár staan wij 100% achter en garanderen wij.

maar als ik dus een geheugen neem dat wel op de lijst staat zou alles verder prima moeten gaan??

Waarschijnlijk zelfs met geheugen wat niet op de (erg korte) lijst staat, maar goed, zekerheid voor alles.
Volgens mij ga je een prima systeem krijgen:thumb:
mvg leo

Ik ben het met je eens. Geheugen dat niet op de QVL staat hoeft per definitie geen geheugen te zijn dat niet wil werken op een bepaalde snelheid op dat bij die QVL behorende plankje. Aan de andere kant wéét je bij geheugen dat wél op de QVL staat dat het gaat werken op die snelheid.

Wat denk je dat Asus zal zeggen als het niet op 1066 wil lopen (BSOD's en / of andere instabiliteit?) en je komt klagen? Ik kan het wel raden: ach, meneer / mevrouw, dan had u maar geheugen moeten kopen dat wél op onze QVL staat, dáár staan wij 100% achter en garanderen wij.

Owja daar had ik niet bij nagedacht. Misschien dat het probleem daar bij mij ook ligt.

De hardeschijf die hij heeft kost 74 euro. De 500gb die jij laat zien is 98 euro.
Dat is dus geen 5 maar 24 euro verschil.

o dan is die aanbieding weg : ) niet naar gekeken Sorry !

Ik sluit mij aan bij wat leofact schrijft. De kans dat de pc óók met ander geheugen goed gaat -en blijft werken is vrij hoog. 1066 / 1067 Mhz is echter nog niet volledig gangbaar en veroorzaakt derhalve soms probleempjes met bepaalde moederborden, zeker óók bij Asus! Ik heb de posting dan ook alleen maar om 2 redenen gedaan:

1. bij zelfbouw / zelf aanschaf, heb je geen poot om op te staan (lees:klagen) als het niet goed werkt en
2. dat zou dus een goede reden kunnen zijn om de machine door de webleverancier te laten assembleren. Áls de machine dan niet stabiel werkt, kun je bij die webwinkel reclameren. (Zeker als je vooraf goede afspraken maakt over garantie etc. etc.)

Laatst bewerkt:
Heb je al eens een PC met de Alternate PC builder in elkaar gezet. Voorkomt in ieder geval dat je niet passende spullen bij elkaar zet.

Ron

Mee eens, maar..................
die builder kijkt helaas niet naar door moederbordfabrikanten geadviseerd geheugen. Je kunt dus binnen een bepaalde geheugenrange (bijvoorbeeld 800 Mhz) élk willekeurig geheugen selecteren, de builder vindt het allemaal prima. Als je dan losse onderdelen bestelt (maar dééd alsof je een complete pc wilde bouwen) kun je een probleem hebben (en houden), terwijl wanneer je het systeem door hen laat assembleren dit probleem er weer niet is, want een pc verlaat hun werkplaats niet voordat die (goed) werkt.

Enige voorzichtigheid met die builder (v.w.b. de aanschaf van een aantal onderdelen) is dus wel raadzaam.

dag allemaal
ik zal eens zien naar die pc builder maar ik denk dat ik dankzij jullie hulp al een goede pc heb. ik denk dat ik hem zo ongeveer ga bestellen, dus bedankt allemaal voor jullie hulp en misschien kom ik nog wel eens terug met een volgende vraag

geens

jesus waarom nemen jullie altijd van dat ***** geheugen van die goedkope rotzooi en een veels te dure quad core cpu XD neem gwn:

1. intel core 2 duo E6750
2. Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Tw. Pro(of de twin.X. D

dus het is dat jullie het weten.....
en koop ook niet bij Azerty maar bij: www.4launch.nl die is vele malen goedkoper;)

mgv,

merijntuh:D

Zo jij reageert lekker optijd!

Dus jij wilt beweren dat bijvoorbeeld Team elite geheugen van 6 tientjes goedkope rotzooi is?

jesus waarom nemen jullie altijd van dat ***** geheugen van die goedkope rotzooi en een veels te dure quad core cpu XD neem gwn:

en koop ook niet bij Azerty maar bij: www.4launch.nl die is vele malen goedkoper;)

mgv,

En waarom perse de E6750 wanneer je voor hetzelfde geld een snellere E8200 hebt??

mgv,

En dan nog iets:

De E6750 kost bij jouw goedkoopste 4Launch 165,- euro en bij de Electronica Gigant (bijvoorbeeld) nog geen 152,- euro!!!

Dus een beetje minder hoog van de toren blazen zou denk ik geen kwaad kunnen!!

Daarom moet je ook niet posten wanneer je niet weet hoe het zit!! Daar is niemand mee geholpen hoor!!

Want ook bij
ElectronicaGigant
UniVendi
Euromaxi Computer
SWW Computer
Cool-prices.nl
Complus.nl
Digitique
Zercom Computers
Dicecomputers
Empc
Progress Shop
Komplett.nl
PC Zaak
Friesland-Computers
Max ICT
PC Concurrent
SallandAutomatisering.nl
PC Globe
Perfect Systems

is de E6750 momenteel goedkoper dan bij 4Launch!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan