router werkt bij ene computer wel, bij andere niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

inecroughs

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Ik heb een Belkin router. Ik heb al eerder problemen gehad bij de verbindingen, maar heb dat door handmatige configuratie (opnieuw) kunnen oplossen.
Ik heb een computer die loopt onder Windows Vista en een onder WindowsXP.
Bij Windows Vista loopt alles goed. Hier heb ik ook een virusprogramma opzitten (Bullguard). Ik heb hier onlangs voor betaald.
Deze heb ik ook op de Windows XP gezet. Het programma heb ik via internet, via die computer gedownload. Dat ging allemaal goed. Maar als ik Bullguard wil registreren geeft hij aan dat hij geen internetverbinding kan maken. Terwijl internet het wel doet. Inmiddels zijn er meer programma's die ditzelfde bericht geven. Dit is al weken zo. Nu, vanavond geeft hij aan ook het internet niet meer op te kunnen.

Toen ik Belkin opnieuw heb geconfigureerd, heb ik ook een beveiliging ingesteld. Een WPA-personal-code. En nu vraag ik me af of dit soort code te geavanceerd is voor WindowsXP.

Ik heb Bullguard ook om hulp gevraagd, wat helaas alleen in het Engels kan, en die hebben het over een proxy-verbinding. Ik moet dan aanklikken 'use system proxy" Alleen, dat werkt niet. Of hij vraagt om allerlei inhoud over die proxy en daar heb ik geen idee van.

Wie heeft een oplossing voor mijn probleem.

gr Ine

die wpa kode zul je ook in je xp machine moeten zetten.
zet de wpa maar eens uit en probeer het dan nog eens.

Ik weet niet of ik het goed heb gedaan. Ben toch nog een behoorlijke leek, maar ik heb via 196.168... enz de beveiliging van de router eraf gehaald. Maar geen resultaat. Erger nog, ik krijg nu mijn Vista ook niet meer aan de praat, wat betreft internet. Ik heb nu een kabelverbinding gemaakt tussen poort 1 van de router en mijn Vista computer en dan krijg ik weer wel verbinding. Maar als ik de draad losmaak, ben ik weer alles kwijt.
Ik weet niet waar ik op de computer die instellingen opnieuw kan invoeren.

die wpa key heb je uit de router gehaald.
dus dan ga je via de 192.168. weer de router in.
daar zet je dan de wpa key weer terug.

en die zelfde ook in de XP machine....voor de volledigheid....en dan zou alles het vrolijk moeten doen.....

die wpa key heb je uit de router gehaald.
dus dan ga je via de 192.168. weer de router in.
daar zet je dan de wpa key weer terug.

Ik heb de key weer teruggezet en nu doet hij het inderdaad weer.
Maar nu mijn Windows XP. Ik heb ondertussen ergens gelezen dat Windows XP WPA beveiliging niet ondersteunt en dat je eerst een programmaatje daarvoor moet downloaden. Dat heb ik inmiddels ook gedaan. Nu ga ik kijken of ik op de XP deze beveiliging erop ga krijgen.

Effe nog iets. Ik ben ook neiuw met Helpmij.nl. Als jullie een reactie geven, krijg ik dat te zien in mijn email. Via klikken zie ik jullie reactie dan. Maar het lukt me niet om deze site gewoon open te laten staan en daar vanzelf de berichten op te zien. Nu moet ik telkens help.mij opnieuw opstarten. Hoe doen jullie dat?

gr Ine

vinkje geplaats bij onthoud mij tijdens inloggen
en ik lees de mailtjes die binnen komen en dan klik ik op de link

Nou eigenlijk nooit bij stilgestaan omdat het vanzelf in de mail komt en ik dan gewoon de link aanklik....

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon zo nu en dan de refresh knop klikken.

Maar waarom zou je niet gewoon uitgaan van je mailbox...stel nou dat ik dit pas over drie dagen ga schrijven....zit je mooi eindeloos naar je computer te kijken of er een antwoord komt....niet doen hoor....

vinkje geplaats bij onthoud mij tijdens inloggen
en ik lees de mailtjes die binnen komen en dan klik ik op de link

Okee ik heb het knopje aangezet. Ben maar niet bang dat ik eindeloos naar het scherm loopt te turen. Zo romantisch ben ik niet hoor.... hahahaha

Ik heb inmidddels Windows XP ook weer aan de praat. Door op een knop te drukken : enable windows zero configuration. Wat dat mag betekenen weet ik ook niet, maar ik kom in ieder geval internet weer op.

Maar... ik ben nu alleen nog maar terug bij af. Want als ik Bullguard op Windows XP wil registreren, zegt hij nog steeds dat hij geen connectie met internet kan maken. Hebben jullie daar een oplossing voor.
Dit is het advies van bullguard-service:

If the option is checked, please open BullGuard and perform the following:

1. Go to Main > Settings tab.
2. Check "Use proxy settings".
3. If needed, click on "change proxy settings" and enter your settings.
4. Next, do not forget to click on "Save settings".
5. To insure these settings are applied for automatic updates as well, go to Main > O verview.
6. Click on the "Settings" button and a small window will open. Next, choose the Advanced tab.
7. Check "Use proxy server" and click on "Use system proxy".

Ik kan wel proxy aanklikken, maar wat zijn in godsnaam dan mijn settings?
Wat hij dan vraagt, is het volgende:
Proxy-instellingen:
Proxy-poort:
Gebruiker:
Wachtwoord:

Nou tja.....als je geen proxy hebt..(soort server die al je internetrequests en verkeer afhandelt...soort tussenstation) dan hoef je ook geen settings in te vullen....lijkt mij...misschien iemand anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan