Verschil tussen Intel Core 2 duo E6850 en Intel Core 2 Quad Q6600

• Onderwerp starter Onderwerp starter jd m
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jd m

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Ik ben bezig met het samenstellen van een systeem. Ik heb een Asus P5K-deluxe en ik heb de volgende vragen:

Welke processor is beter? Kunnen de E6850 en de Q6600 op mijn moederbord? (één daarvan).

En één ding begrijp ik niet. De E6850 heeft een kloksnelheid van 2x3000Mhz en de Q6600 heeft 4x2400Mhz, dus de Q6600 lijkt mij sneller?

Er zijn veel soorten benchmarks, bij de ene is de quad beter bij de andere de core 2 duo.

Welke benchmark kan ik het beste kiezen als ik er games mee ga spelen?

hier stond een bericht er is even iets mis gegaan

Laatst bewerkt:
Niks geen sorry hoor, daar is het forum toch voor!!!

Veel succes met de nieuwe processor!:thumb:

Ik had perongeluk twee dezelfde plaatje upgeload :o:o:o

Deze moeten het zijn:

Ik heb ze vergeleken en dit is het resultaat:

knipseltp8.jpg

quakelt3.jpg

Bij de ene scoort de Q6600 beter en bij de andere de E6850. Ze zijn dus even goed? Als dat zo is welke blijft dan koeler tijdens het werken?

Volgens mij maakt dat met een goede koeler niet veel uit, om het je gamekkelijk te maken.

En... heel binnenkort komt ook de nieuwe E8xxx serie uit, sneller, goedkoper en met meer l2 cache...

O, dat is handig als ik een snellere en goedkopere voor een lagere prijs kan kopen! :) Dan koop ik eerst een videokaart en daarna die nieuwe processor! Bedankt voor de tip!

Wow wat een verschil! En die is beter dan die andere 2 die ik wilde kopen? :eek: Hij heeft wel minder L2 geheugen als de Q6600 maar een grotere bussnelheid? Wat is belangrijker?

Laatst bewerkt:
De E8300 is in ieder geval sneller en met meer L2 cache dan de E6850

Wow wat een verschil! En die is beter dan die andere 2 die ik wilde kopen? :eek: Hij heeft wel minder L2 geheugen als de Q6600 maar een grotere bussnelheid? Wat is belangrijker?

De Q6600 heeft 4 cores, komt dus neer op 2 MB per core, en de E8400 bijv. heeft 6 MB, dat komt dus neer op 3 MB per core.

En in een CPU is niet echt iets het belangrijkst, het is allemaal belangrijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan