Dag,
wellicht dat iemand een oplossing heeft voor mijn proble(e)m(en).
Ik heb in Excel een rapportage gemaakt welke op een netwerk schijf wordt gezet.
In deze rapportage zitten verschillende tellingen, oa. op basis van datum.
De rapportage heb ik een aantal malen gekopieerd en deze worden door verschillende collega's gebruikt (niet gezamenlijk, maar ieder heeft zijn eigen sheet).
Bij mij werkt alles, tellingen kloppen en celeigenschappen blijven ook zoals ze horen.
probleem 1.
Echter bij verschillende collega's werkt de draaitabel niet. Wanneer ze de gegevens hebben ingevoerd en daarna een refreh data uitvoeren, blijft de tabel leeg.
Er is niets aan de sheet gewijzigd, want wanneer ik een update doe met hun gegevens werkt het wel.
probleem 2.
Verder heb ik de celeigenschappen van het datumveld op 08-01-08 gezet (dutch).
Wanneer een collega een datum intypt op bovenstaande manier, komt het er op zijn amerikaans in 08/01/08.
Wat ik ook gedaan heb, ik krijg het niet goed. De velden herkennen het niet als datumveld.
Wanneer ik op mijn laptop de / in een - veranderd werkt het wel!, bij mijn collega dus niet...
Ik krijg het vermoeden dat het aan zijn systeeminstellingen ligt.
Heeft iemand een idee over bovenstaande problemen?
gr. wil
wellicht dat iemand een oplossing heeft voor mijn proble(e)m(en).
Ik heb in Excel een rapportage gemaakt welke op een netwerk schijf wordt gezet.
In deze rapportage zitten verschillende tellingen, oa. op basis van datum.
De rapportage heb ik een aantal malen gekopieerd en deze worden door verschillende collega's gebruikt (niet gezamenlijk, maar ieder heeft zijn eigen sheet).
Bij mij werkt alles, tellingen kloppen en celeigenschappen blijven ook zoals ze horen.
probleem 1.
Echter bij verschillende collega's werkt de draaitabel niet. Wanneer ze de gegevens hebben ingevoerd en daarna een refreh data uitvoeren, blijft de tabel leeg.
Er is niets aan de sheet gewijzigd, want wanneer ik een update doe met hun gegevens werkt het wel.
probleem 2.
Verder heb ik de celeigenschappen van het datumveld op 08-01-08 gezet (dutch).
Wanneer een collega een datum intypt op bovenstaande manier, komt het er op zijn amerikaans in 08/01/08.
Wat ik ook gedaan heb, ik krijg het niet goed. De velden herkennen het niet als datumveld.
Wanneer ik op mijn laptop de / in een - veranderd werkt het wel!, bij mijn collega dus niet...
Ik krijg het vermoeden dat het aan zijn systeeminstellingen ligt.
Heeft iemand een idee over bovenstaande problemen?
gr. wil