DVI of VGA scherm??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chargeotto

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Ik ben van plan een nieuw beeldscherm aan te gaan schaffen, voor mijn 2 pc's. Ik gebruikt namelijk 2 computers met 1 beeldscherm, toetsenbord en muis door middel van een KVM switch.
Tot nu toe werkte ik nog steeds met z'n ouderwetse grote lompe monitor. Mijn KVM switch werkt op het analoge VGA, en nu twijfel ik over wat ik moet nemen, een VGA TFT scherm of een DVI TFT scherm.
Het schijnt dat er een verschil in kwaliteit is tussen de 2 aansluitingen. Als dat verschil erg groot is kan ik beter een nieuwe KVM switch kopen. Want een beeldscherm koop ik maar één keer, en kan later niet meer veranderen.

Wat raden jullie aan?? VGA of DVI??

Hoi,

De twee pc's hebben die ook een dvi aansluiting, zo ja dan is het zeker een overweging waard.

Modag

Hoi,

De twee pc's hebben die ook een dvi aansluiting, zo ja dan is het zeker een overweging waard.

Modag

Ja, mijn beide pc's hebben een dvi aansluiting. Dan denk ik erover om in ieder geval een DVI scherm te kopen. En desnoods een converter te gebruiken, zolang ik geen andere KVM switch heb. Ik neem aan dat een DVI naar VGA converter bestaat, toch??
Je houd dan wel een analoog signaal, maar kan dan tenminste nog wel overstappen, als ik een nieuwe KVM switch gevonden heb.

Hoi,

Die converters bestaan soms zit er ook wel een bij je videokaart met dvi aansluiting .
Dus misschien heb je er wel een al liggen.

Modag

Hoi,

Die converters bestaan soms zit er ook wel een bij je videokaart met dvi aansluiting .
Dus misschien heb je er wel een al liggen.

Modag

Dat klopt, die had ik ook liggen, maar die gebruik ik al, om het VGA signaal van de KVM switch te veranderen naar DVI, want mijn nieuwe computer heeft 2 DVI aansluitingen en geen VGA aansluiting.
Ik gebruikte de KVM switch eerst ook nog voor een andere computer, en had toen nog VGA nodig.
En die converter die ik had liggen is juist om van VGA naar DVI te gaan, en ik heb juist andersom nodig, om naar de KVM switch te gaan.

Maar goed, het is een heel gedoe, met al die soorten aansluitingen, en het is beter denk ik om gewoon een nieuwe KVM switch aan te schaffen.

Hoi,

Dat is misschien wel het simpelste blijf je tenminste ook digitaal.

Modag

DVI zonder tewijfel
DVI is gelijk aan HDMI behalve dan dat HDMI geluid ondersteunt
DVI kan veel hogere resoluties aan en de videokaarten die tegenwoordig uitkomen hebben geen eens meer VGA alleen nog maar DVI en sommige daarvan al weer de opvolger displayport
dus ga voor de toekomst en hogere kwaliteit DVI:thumb:

DVI zonder tewijfel
DVI is gelijk aan HDMI behalve dan dat HDMI geluid ondersteunt
DVI kan veel hogere resoluties aan en de videokaarten die tegenwoordig uitkomen hebben geen eens meer VGA alleen nog maar DVI en sommige daarvan al weer de opvolger displayport
dus ga voor de toekomst en hogere kwaliteit DVI:thumb:

Inmiddels heb ik een scherm gekocht, met DVI aansluiting, 20 inch en breedbeeld.

goeie keus ik heb nu ook nog VGA maar krijg binnekort de Samsung syncmaster 245B en die heeft ook DVI alleen hij is overal uitverkocht:(

goeie keus ik heb nu ook nog VGA maar krijg binnekort de Samsung syncmaster 245B en die heeft ook DVI alleen hij is overal uitverkocht:(

Ik heb de Samsung syncmaster 206BW, en heeft zowel een vga als een dvi aansluiting.
Ik gebruik de DVI aansluiting, maar mocht ik mijn kvm switch willen gebruiken kan dat ook nog, door dan de vga kabel erin te steken, en dan in de instellingen het scherm op manuel overzetten, zodat je met de hand het invoersignaal kan gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan