• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Buttons tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterjanviaene

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Hallo, hopelijk hebben enkele experts een antwoord op mijn vraag.

Momenteel werk ik in een document met ongeveer 20 tabs. Daarin staan onderaan van die aanklikbuttons. Nu wil ik in het totaal-tabblad kunnen zien hoeveel keren gekozen is voor een bepaalde optie. Hoe kan ik dit creëren in een Excel2000-sheet? Hopelijk is de informatie wat duidelijk...

Mvg

Pieterjan

Hallo, hopelijk hebben enkele experts een antwoord op mijn vraag.

Momenteel werk ik in een document met ongeveer 20 tabs. Daarin staan onderaan van die aanklikbuttons. Nu wil ik in het totaal-tabblad kunnen zien hoeveel keren gekozen is voor een bepaalde optie. Hoe kan ik dit creëren in een Excel2000-sheet? Hopelijk is de informatie wat duidelijk...

Mvg

Pieterjan

Graag een voorbeeld erbij.

Tabblad 1: 20 vragen met onder een meerkeuzevraag adhv aanklikbare buttons
Tabblad 2: idem
Tabblad 3: idem

Tabblad 4: hier wordt het totaal gemaakt. Ivm de vragen is dit eenvoudig: de som maken van de cellen op de verschillende tabbladen. Maar hoe kan ik de aantal keuzes van de meerkeuzevraag snel opgeteld krijgen? Kan er maw op het vier tabblad automatisch gegenereerd worden hoevaak gekozen wordt voor keuze 1, 2, 3 etc?

Begrijp ik goed dat je in tabblad 4 op wilt tellen hoe vaak er in tabblad 1,2 en 3 voor keuze 1 gekozen is met een berekening...
en dit zelfde voor de overige keuzemogelijkheden?

Dit is mijn werkdocument. De bevraging zoals ze zal op papier afgegeven worden. Uiterst rechts voegde ik enkele voorbeeld antwoorden toe die verwerkt worden in het TOTAAL-tabblad

Zoals je ziet verloopt het niet al te vlot (wat te doen bij een antwoord als NVT (niet van toepassing)?). Als ik er wat op doorzoek vind ik zeker wel een sluitend antwoord.

Mijn échte probleem staat lager op de pagina. Hoe kan ik naar analogie met de getallen een overizchtelijke optelsom maken van de buttons en selectievakjes?

PS: elk tabblad staat voor een student, dus in dit geval zitten er 3 leerlingen in de klas.

Bijlagen

Als je in jou tabel van TOTALEN nou de berekeningen gebruikt die ik in mijne ook gebruik:
Dus Aantal.als!

Gaat dat lukken?

Als je in jou tabel van TOTALEN nou de berekeningen gebruikt die ik in mijne ook gebruik:
Dus Aantal.als!

Gaat dat lukken?

de aantal.als functie is inderdaad de enige goede om te gebruiken met de quoteren. Daar schiet ik al een eind mee op. Maar de moeilijkheid zit er hem in de selectievakjes tellen.

Hoe kan ik in de TOTAAL tabel een overzicht krijgen van het aantal personen die een bepaalde keuze hebben aangevinkt.

Een tweede probleem is de Ja/Nee buttons. Per vraag mag of de ja of de nee aangeklikt worden maar excel ziet alle buttons alsof ze in één veld staan. Maw slecht 1 button op de volledige pagina kan een True waarde hebben... :confused:

PS: mijn dank is groot voor de geboden hulp!!!

Laatst bewerkt:
Wat betreft de Ja/Nee Buttons kan ik je niet helpen. Daarvoor moet je even een nieuwe vraag stellen.
Voor de TOTAAL Tabel kan je ook de AANTAL.ALS formule gebruiken. Maar in het overzicht wat jij nu hebt weet ik niet welke gegevens je wilt meten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan