• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst kopieeren naar cel eronder

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack009

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
hallo allemaal

ik heb een lijst met gegevens in de volgende cellen staan
A1, A3,A5,A7,A9 enz
er staat dus steeds een cel leeg ertussen

nu moet ik al die gegevens gekopieerd hebben een cel lager
dus A1 naar A2 ,A3 naar A4 enz
omdat allemaal met copie paste te doen duurt mij te lang het zijn bijna 5000 cellen

hoe kan ik dat op een snellere manier oplossen

bvd
jack009

Ben ik heel flauw als ik zeg 'ga op cel A1 staan en dan een cel invoegen met invoegrichting naar bendeden'? Dan staat de inhoud van al je doelcellen 1 cel naar beneden... :D

Nee hoor, maak ff gebruik van een hulpkolom. Bijvoorbeeld kolom B. Zet in cel B2 de formule =A1 en in cel B3 de formule =A1. Door deze 2 formules nu helemaal naar onder te copieren, heb je alle witregels weggewerkt. Nog ff je kolom B copieren en plakken als tekst om je formules kwijt te raken en daarna kolom A deleten. Zo simpel kan het zijn...
(Ook al snap ik niet helemaal waarom je 2x dezelfde waarde onder elkaar moet hebben...)

En als het alléén maar gaat om het verwijderen van de lege cellen tussen de volle, kan je gewoon je kolom A sorteren....

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Ben ik heel flauw als ik zeg 'ga op cel A1 staan en dan een cel invoegen met invoegrichting naar bendeden'? Dan staat de inhoud van al je doelcellen 1 cel naar beneden... :D

Nee hoor, maak ff gebruik van een hulpkolom. Bijvoorbeeld kolom B. Zet in cel B2 de formule =A1 en in cel B3 de formule =A1. Door deze 2 formules nu helemaal naar onder te copieren, heb je alle witregels weggewerkt. Nog ff je kolom B copieren en plakken als tekst om je formules kwijt te raken en daarna kolom A deleten. Zo simpel kan het zijn...
(Ook al snap ik niet helemaal waarom je 2x dezelfde waarde onder elkaar moet hebben...)

En als het alléén maar gaat om het verwijderen van de lege cellen tussen de volle, kan je gewoon je kolom A sorteren....

Groet, Leo

Hallo Leo

bedankt voor de tip
de oplossing is soms idd heel simpel

groet jack:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan