• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aan-/Afwezigheidsregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wim,

Een korte reactie:

=Totaaloverzicht!D2&Totaaloverzicht!E2&Totaaloverzicht!F2&Totaaloverzicht!G2&Totaaloverzicht!H2&Tota aloverzicht!I2&Totaaloverzicht!J2
je suggestie voor cel E3 heeft een beperking van 48 vermeldingen, dus vier weken komt hij nog tekort.

=ALS(EN(Totaaloverzicht!N2=0;ISFOUT(VIND.SPEC("111";E3)));"niet bellen";"bellen")
moet volgens mij zijn:
Code:
=ALS(EN(ISFOUT(VIND.SPEC("0";E3));ISFOUT(VIND.SPEC("111";E3)));"niet bellen";"bellen")

Ik snap overigens niet wat de vraagsteller hiermee wil omdat er in een jaar altijd wel iets dergelijks kan gebeuren en er is dus eigenlijk altijd wel een belopdracht komt.

Rob

je suggestie voor cel E3 heeft een beperking van 48 vermeldingen, dus vier weken komt hij nog tekort.

Dan kan je die ook in 2 cellen zetten en dan die cellen aan mekaar zetten.

...
moet volgens mij zijn: ...

Beide voorstellen kunnen volgens mij.

Ik snap overigens niet wat de vraagsteller hiermee wil omdat er in een jaar altijd wel iets dergelijks kan gebeuren en er is dus eigenlijk altijd wel een belopdracht komt.

Mijn oplossing is inderdaad niet geschikt (Dat had ik zelf beter moeten aangeven in mijn post). Het was dan ook niet als volledig afgewerkte oplossing bedoeld, enkel om de basisformules te leveren. Waarop de vraagsteller dan zelf verder gaat.

Om eerlijk te zijn, ellenlange formules zoals die van jou zie ik eigenlijk ook niet echt zitten hoor (en dan nog 30 keer, en dan nog voor elke persoon in de lijst), maar dat is ieders keuze.

Wigi

Wim,

perfect. Ik heb e.e.a. verwerkt in het originele bestand en het doet precies datgene wat ik wil. Ongelooflijk hoe jullie het kunnen bedenken.
Nogmaals bedankt.

Overigens de vakantieperiode (juli/augustus) valt weg. Dus ik heb voldoende aan datgene wat Wim heeft gemaakt.

Laatst bewerkt:
Overigens, ik heb er nog eens over nagedacht. Technisch klopt het nu misschien, maar je procedure klopt niet.

Je zou een bellijst per kwartaal kunnen maken, zodat je ook per kwartaal kunt afmelden als er is gebeld. Dat element heb je nu helemaal niet. Dit betekent wel dat er dan per kwartaal maar op één overtreding gereageerd wordt. Dus zouden de leden bij de kwartaalwisseling, twee eentjes op het eind van het oude kwartaal en één in het nieuwe kunnen scoren zonder een telefoontje.

Kortom, ik denk dat je het proces in al zijn facetten nog eens goed zou moeten overdenken, dus wat doe je wanneer en hoe leg je belacties vast, voordat je het in Excel automatiseert.

Zoals een spreuk zegt: als je een puinhoop automatiseert, krijg je een geautomatiseerde puinhoop. Die kwalificatie hang ik niet aan je oplossing tot nu toe, maar enkele rammelingen zie ik nog wel.

Rob,

hoe ik het heb opgelost (als gewone gebruiker!!):
- als iemand een 0 (= onafgemeld) scoort, wordt hij onmiddellijk gebeld. Ik verander dan de code in 1 (zodat ik weer een signaaltje krijg als de volgende 0 zich voordoet);
- als iemand 3x achterelkaar (= afgemeld) scoort, wordt hij eveneens onmiddellijk gebeld.
Ik verander dan de (3) code's 3 in 4 (zodat ik weer een signaaltje krijg als de volgende 3x code 3 verschijnt).
Ik weet het is (nog) niet ideaal, maar met een bestand van ongeveer 80 mensen nog wel te overzien en mijn excelvaardigheid is niet zo van dien aard dat ik alles snap wat jullie mij voor toveren.
Ik wil jullie/de forumdeelnemers datgene wat ik tot nog toe met jullie hulp in elkaar heb gezet wel weer hier als bestand neerzetten als jullie nog hieraan verder willen "klussen".
Nogmaals ik vind dit al erg knop, nogmaals jij en Wim bedankt en ik zal zeker nog eens terugkeren met een klus in excel.

Vervolg aan-/afwezigheidsregistratie

Geachte excel-experts,

ik durf het haast niet te vragen, maar als vervolg op mijn eerdere vragen, zie het aangepaste bestandje: Is het ook mogelijk om in de bellijst automatisch in de daartoe aangemaakte kolommen de data te krijgen wanneer iemand 1x onafgemeld (mijn gebruikte code 0) niet aanwezig is geweest of 3 x afgemeld (mijn code 2)?

Bij voorbaat dank voor jullie oplossingen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
=ALS(ISFOUT(ADRES(1;VIND.SPEC("0";E2;1)));"";INDIRECT("Totaaloverzicht!"&ADRES(1;VIND.SPEC("0";E2;1))))

Rob,

ik snap niet waar die formule nu moet komen,

Misschien heb ik e.e.a. niet goed uitgelegd, zie nogmaals mijn bestand nu met ingevulde data en een opmerking.

Bijlagen

in G2 van de bellijst en daarna doortrekken naar beneden:
Code:
=ALS(ISFOUT(ADRES(1;VIND.SPEC("0";E2;1)+2));"";INDIRECT("Totaaloverzicht!"&ADRES(1;VIND.SPEC("0";E2;1)+2)))
in H2 van de bellijst en daarna doortrekken naar beneden:
Code:
=ALS(ISFOUT(ADRES(1;VIND.SPEC("222";E2;1)+2));"";INDIRECT("Totaaloverzicht!"&ADRES(1;VIND.SPEC("222";E2;1)+2)))
De andere opties komen in je voorbeeld niet voor.

Rob,

het zal wel aan mij liggen. Ik heb het geprobeerd in het (2de) bestandje dat ik stuurde met mijn vraag, maar helaas het werkt bij mij niet.
Wat doe ik verkeerd? Wil je het voor mij eens in het bestandje invullen s.v.p.
Bij voorbaat dank.

2de poging:
Ik heb het nogmaals geprobeerd. De data staan nu een regel naar onder (dus niet bij de persoon die het betreft) en van de data met 222 als voorwaarde zie ik alleen de 1ste datum.
Zie s.v.p. toch nog eens mijn bestandje hoe ik het graag zou willen. Als het niet gaat, hoor ik het ook graag.

3de poging:
Heb e.e.a. aangepast naar
=ALS(ISFOUT(ADRES(1;VIND.SPEC("0";E3;1)+3));"";INDIRECT("Totaaloverzicht!"&ADRES(1;VIND.SPEC("0";E3;1)+3)))
en v.w.b. de verwijzing naar 222 naar
=ALS(ISFOUT(ADRES(1;VIND.SPEC("222";E3;1)+3));"";INDIRECT("Totaaloverzicht!"&ADRES(1;VIND.SPEC("222";E3;1)+3)))
=ALS(ISFOUT(ADRES(1;VIND.SPEC("222";E3;1)+4));"";INDIRECT("Totaaloverzicht!"&ADRES(1;VIND.SPEC("222";E3;1)+4)))
=ALS(ISFOUT(ADRES(1;VIND.SPEC("222";E3;1)+5));"";INDIRECT("Totaaloverzicht!"&ADRES(1;VIND.SPEC("222";E3;1)+5)))
en "it works" zoals gewenst.
Rob nogmaals bedankt voor je aanzet. Blijven volharden brengt uiteindelijk toch het gewenste resultaat.

Laatst bewerkt:
Toch werkt het niet want je vindt de volgende datum en wilt vinden de volgende keer dat hij zich weer drie keer achter elkaar heeft afgemeld. En dat is iets ingewikkelder, maar te doen, zoals je in het voorbeeld kunt zien.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan