Excel vullen vanuit VB 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

HStrijker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Hallo dames en heren programmeurs,
Ik heb een formulier gemaakt in excel. Dit formulier kan op de Pc worden ingevuld en uitgeprind. Het moet echter nog leuker kunnen hoop ik. Ik wil eigenlijk een progje schrijven in VB waarbij je alle in te vullen velden in 1 overzicht op je scherm ziet. De ingevulde velden moeten automatisch op de juiste plaats in excel komen en met een druk op de knop vanuit het VB progje printen.
Bijvoorbeeld een veld in VB met de naam "Adres" moet worden gekoppeld met veld B3 in een excel bestand. Iemand enig idee of dit mogelijk is.

Alvast bedankt
Gr. Hans

Het is mogelijk! (lekker kort antwoord).

Niet erg bevredigend voor je denk ik maar het is inderdaad mogelijk dat te doen wat je wilt. Kan dan met VBA (wat standaard in Excel zit). Daarmee kan je een eigen scherm ontwerpen en scripts er aan koppelen die allerlei dingen voor je uitvoert zoals een cel van een waarde voorzien (iets van: sheet1.c2.value = #waarde).

De exacte syntax (regels) moet je zelf even zoeken. Staat vast wel op de site van Microsoft of even Google'en.

Kan dan met VBA (wat standaard in Excel zit)

En da's dan dus geen VB6 zoals de TS vvroeg....
Je kunt in VB6 een referentie naar Excel opnemen (Project, References) en dan een Excel object aanmaken:

Code:
Dim objXLS as new Excel.Application
Dim wkb as Excel.Workbook
Dim wks as Excel.Worksheet
Dim r as Excel.Range

met deze objecten kun je nu alles doen wat je ook in Excel of VBA zou kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan