• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combo Box vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten drenth

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
Beste Forum gebruikers,

Ik wil een active-x combo box maken die gevuld wordt met een lijst namen vanuit een ander werkblad. De combox box moet een trekveldje hebben waardoor je door de lijst kan scrollen en een naam selecteren. Ik wil alleen ook dat wanneer je bijvoorbeeld de "m"intikt hij direct start bij de eerste naam die met een "m" begint.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.

Heeft iemand de VB voor die ik aan de box kan hangen? Of is er misschien een hele andere manier?

Ik ben benieuwd

Hoi

Inmiddels is het me al gelukt. Nu wil ik alleen datums laten zien. Ik hiervoor een lijst met datums gemaakt maar die worden in de combobox als cijfers laten zien. Enig idee hoe ik de instelling zo verander dat er ook echt datum worden laten zien. Bijvoorbeeld: 01/0/2008

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

MVG

sorry... die heb ik dan over het hoofd gezien...
Moet ik dat van die format dan in mijn VB zetten. Tot nu toe lukte het om het gewoon via properties te doen. Ik heb trouwens de engelse versie.
Dit is wat ik nu heb:

Private Sub ComboBox3_Change()

End Sub

ik heb een active -x combobox gemaakt. Vervolgens ben ik naar properties gegaan en heb daar onder het kopje "listfillrange" de naam van de te vullen lijst met data neergezet. In dit geval "kalender".

Kalender is een lijstje met data die vermeld staan op sheet1

begrijp je wat ik bedoel?

ik heb een active -x combobox gemaakt. Vervolgens ben ik naar properties gegaan en heb daar onder het kopje "listfillrange" de naam van de te vullen lijst met data neergezet. In dit geval "kalender".

Kalender is een lijstje met data die vermeld staan op sheet1

begrijp je wat ik bedoel?

Kan je misschien de datums als tekst in de cellen zetten? Al weet ik niet wat voor gevolgen dat bij jou zal hebben.

Hij lijkt het nu te doen... ik heb de datum als tekst ingevuld.
Maar wat is de reden hiervoor? Misschien dat ik het dan gelijk een beetje begrijp voor de volgende keer.

Is de manier waarop ik het gedaan heb nu goed of is er een makkelijkere?

nogmaals bedankt!

Hij lijkt het nu te doen... ik heb de datum als tekst ingevuld.
Maar wat is de reden hiervoor? Misschien dat ik het dan gelijk een beetje begrijp voor de volgende keer.

Is de manier waarop ik het gedaan heb nu goed of is er een makkelijkere?

nogmaals bedankt!

Excel ziet datums als getallen. 1/1/1900 is 1, 2/1/1900 is 2, enz.

Vandaag zijn we dag 39459

wIGI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan