Gastenboek - Juiste datum tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzuko

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
Ik wil graag de juiste datum bij iedere post weergeven(de datum dus waarop het bericht is geplaatst).

Dat doe ik m.b.v. deze twee scripts en een formulier die de invoeropdrachten verwerkt.

Hiermee toon ik de resultaten:
PHP:
$query = 'SELECT * FROM gasten ORDER BY id DESC';

if ($r = mysql_query ($query)) { 

while ($row = mysql_fetch_array ($r)) {

echo "Geplaatst op: {$row['datum']} om {$row['tijd']}<br />
		<b>{$row['naam']}</b><br />
		{$row['tekst']}";
	}
}

Hiermee post ik het en word het toegevoegd aan de database:
PHP:
$query = "INSERT INTO gasten (id, naam, tekst, datum, tijd) VALUES (0, '{$_POST['titel']}', '{$_POST['tekst']}',NOW(),NOW())";

if (@mysql_query ($query)) {
		print '<p>Uw reactie is succesvol toegevoegd!</p>';
}

Dit werkt prima, alleen de tijd word niet als uk standaard weer gegeven.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. Ik zou dit het liefst in de database zelf willen oplossen maar dit heb ik niet kunnen vinden.

Als ik de juiste tijdsaanduiding (d/m/Y); in een variabele zet hoe genereer ik dat dan voor iedere rij in de while loop?

Iemand een idee?

Als je niet te maken hebt met data van voor 1 januari 1970, kun je gebruik maken van de timestamp. Vul dat in bij Google, desnoods inclusief 'php', en je krijgt alles wat je wilt. ;)

Als je niet te maken hebt met data van voor 1 januari 1970, kun je gebruik maken van de timestamp. Vul dat in bij Google, desnoods inclusief 'php', en je krijgt alles wat je wilt. ;)

Dude, daar hebben ze net zo'n mooie oplossing voor gevonden: het datetime field. Ik neem aan dat de topicstarter daar dan ook gebruik van maakt.

Anyway, wat je moet doen is de datum die je als resultaat uit je query terugkrijgt "ombouwen" naar een leesbare, nederlandse datum.

En daar bestaat een prima functie voor; http://nl2.php.net/date_format

Of iets als dit:

PHP:
<?php
print date("d-m-Y", strtotime("2003-08-05 21:36:11"));
?>

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan