geen DVD-R schrijven, wél DVD+R

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
hallo, mijn brander wil geen DVD-R schrijven, de +R variant (en de Rewritable+R) geven geen problemen.

Mijn brander is een NEC 3540A, en de schijfjes die ik wil branden zijn van Philips ...
Heb trouwens géén gele uitroeptekens in bij m'n hardware staan ...

Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Overige systeemonderdelen bij mn profiel ..

EDIT: dit verschijnsel gebeurt zowel bij NERO alswel bij CloneDVD ....
EDIT2: de firmware voor mn brander is 1.01, en het type media waar het bij misgaat is MBI 01RG40 (philipsDVD-R, 1-16 speed)

Laatst bewerkt:
hallo, mijn brander wil geen DVD-R schrijven, de +R variant (en de Rewritable+R) geven geen problemen.

Mijn brander is een NEC 3540A, en de schijfjes die ik wil branden zijn van Philips ...
Heb trouwens géén gele uitroeptekens in bij m'n hardware staan ...

Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Overige systeemonderdelen bij mn profiel ..

EDIT: dit verschijnsel gebeurt zowel bij NERO alswel bij CloneDVD ....
EDIT2: de firmware voor mn brander is 1.01, en het type media waar het bij misgaat is MBI 01RG40 (philipsDVD-R, 1-16 speed)

misschien firmwareupdate?

http://tweakers.net/meuktracker/12018/NEC-ND-3540A-1.04.html

Heb je het over "gewone" dvd's of dual layer? Want dan klopt het wel!

Het betreft hier de singlelayer dvd's, enne, wat zijn de veranderingen door de firmware-update, waar kan ik zoiets eventueel lezen? (voordat ik ga updaten)

Ik heb het motto,:"niet repareren als het niet kapot is" hoog in mn hoofd zitten, daarintegen, een nieuwe brander is niet zo hele duur meer ..

Toch maar niet geflashed. Ik heb er wel vrede mee dat ik die schijfjes niet kan branden.
In ieder geval bedankt voor de hulp en reacties:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan