fatale loop windows+ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

pontoe

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
ey allemaal, ik heb een probleem met ubuntu: ik heb hem geïnstalleerd met wubi (mocht dat verschil uitmaken), en het werkte prima... voor een tijdje. ik heb later geprobeerd om een programma te installeren met behulp van internet, en daar stond iets over alt+f2 in de terminal, dus dat deed ik; kwam in een zwart scherm, vroeg hij om mn login... ik typte eerst mn gebruikernaam, en wou toen mijn wachtwoord typen, maar er kwam niets, alsof hij mn toetsenbord niet zag ofzo... ik kwam er ook niet meer uit, dus drukte ik de reset-knop van mijn pc in. maar nu kan ik ubuntu EN windows niet meer opstarten! nadat ik 1 van de besturingssystemen heb gekozen, geeft mijn scherm 'no signal input' aan, en start mijn hele pc opnieuw op! help!

ey allemaal, ik heb een probleem met ubuntu: ik heb hem geïnstalleerd met wubi (mocht dat verschil uitmaken), en het werkte prima... voor een tijdje. ik heb later geprobeerd om een programma te installeren met behulp van internet, en daar stond iets over alt+f2 in de terminal, dus dat deed ik; kwam in een zwart scherm, vroeg hij om mn login... ik typte eerst mn gebruikernaam, en wou toen mijn wachtwoord typen, maar er kwam niets, alsof hij mn toetsenbord niet zag ofzo... ik kwam er ook niet meer uit, dus drukte ik de reset-knop van mijn pc in. maar nu kan ik ubuntu EN windows niet meer opstarten! nadat ik 1 van de besturingssystemen heb gekozen, geeft mijn scherm 'no signal input' aan, en start mijn hele pc opnieuw op! help!
Reinstall windows met de cd en achteraf kan je dan ubuntu installeren met een dualboot (of omgekeerd)

Je moet deze vraag denk ikposten in de windows secie aangezien je geen volwaardige linux installatie zoals de meeste linux gebruikers die kennen met dual boot, maar eentje op een virtual windows disk.
Waarschijnlijk is het al voldoende om windows met je windows cd op te starten en je boot record te repareren. Aangezien je windows startmenu gebruikt om je ubuntu te booten en geen grub of lilo.

Verder het is in linux gebruikelijk dat als je naar de consoles switched met alt-f1 t/m f4 of ctrl-alt-f1 t/m4 dat je moet inloggen met je gebruikers naam en pwd. pwds worden uit veiligheids overwegingen niet weergegeven, ook niet mt sterretjes.

Om terug te switchen v.d. console naar je grafische sessie had je ctrl-alt-f5 of ctrl-alt-f7 moeten doen, ligt aan je install.

ok, alvast bedankt voor de hulp! dan snap ik dat ook weer :D maar hoe bdoel je, boot record repareren? hoe moet dat? ik zal het ook wel even googlen, maar toch...

ok, ik heb op internet gevonden hoe je de master boot moet repareren... maar het werkt niet. nog steeds die loop... wat kan het anders zijn? het lijkt me sterk dat er een kabeltje in mijn pc los zit, want de pc heeft niet bewogen sinds een tijdje voor de crash...

:( dat is het probleem, ik wil graag weten of het nog mogelijk is om mijn c schijf te redden...

mss kan je een kleine linux distro downloaden die volledig in je ram laadt en dan via dit OS alles van de C schijf af halen wat je nodig hebt.
Maar in schijfen redden ben ik geen held, je moet altijd back uppen :s

ik heb een cd, bartpe, waarmee je gewoon overal bij hoort te kunnen... maar hij ziet niets op de C schijf. mijn vader dacht dat dit kwam omdat linux hem had hernoemd op de een of andere manier, zoiets was bij hem ook gebeurt... is dat mogelijk?

ik heb een cd, bartpe, waarmee je gewoon overal bij hoort te kunnen... maar hij ziet niets op de C schijf. mijn vader dacht dat dit kwam omdat linux hem had hernoemd op de een of andere manier, zoiets was bij hem ook gebeurt... is dat mogelijk?

en in je bios??

wat bedoel je? of hij iets op de C schijf ziet? ik weet niet, nog niet geprobeerd... maar BARTPE zegt niet dat de C schijf leeg is, hij geeft gewoon het gebruikte deel aan... maar als ik een verkenner probeer te openen, ziet hij niets. komt dat op hetzelfde neer? bedankt voor het snelle antwoord!

wat bedoel je? of hij iets op de C schijf ziet? ik weet niet, nog niet geprobeerd... maar BARTPE zegt niet dat de C schijf leeg is, hij geeft gewoon het gebruikte deel aan... maar als ik een verkenner probeer te openen, ziet hij niets. komt dat op hetzelfde neer? bedankt voor het snelle antwoord!

ah ik dacht dat bartpe (nog nooit van gehoord) geen schijf detecteerde, maar zoals ik al zei ik ben geen HD redder ik ken daar nix van :s:s

ik weet niet precies hoe het kan, maar blijkbaar ziet hij wel dat de C schijf bestaat en dat er iets op staat, maar dat de verkenner verkeerd kijkt... zoals ik al zei, volgens mijn vader komt dat door verwisselde letters ofzo... iemand?

al is EEN pc open gehad??
Mss dat je dan jouw schijf in een andere pc kunt hangen en dan zo de bestanden terug krijgen, omdat dan de andere pc via zijn eigen HD opstart.

hmm, dat is waar... maar ik heb zo'n vaag ding, maar het kan vast wel.. .mijn pc staat toch eeuwig open :P ik heb nooit zin om de klep erin te doen. oh nee, nu zit hij wel dicht... ik zal het proberen!

is goed, ik moet w8en tot mijn vader terug is, omdat ik hem op zijn pc aan wil sluiten...

hmm, misschien lukt dat niet... mijn vader heeft een ander type harde schijfen... zou dat uitmaken?

toch wel, het is gelukt! hij heeft hem aangesloten op de cd :P ik heb mn bestanden ge back-upt, en ga hem nu opnieuw installeren :D bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan