poorten forwarden voor vnc remote desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

RolfL

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Ik probeer via mijn pda en een remote desktop programma nl vnc verbinding te maken met mijn pc.

Mijn thuisnetwerk is als volgt:
Mijn pc hangt aan de e-tech router en die zit op zijn beurt weer aangesloten op het tele2 modem.

dv2020 modem tele2(ip:192.168.1.1) ->router e-tech Rtvp03 (ip:192.168.0.1)-> mijn pc(ip:192.168.0.100)

Voor het programma vnc moeten de poorten :5800 en 5900 geopend worden.

Ik heb dit bij allebij de routers geprobeerd in te stellen maar ik kan nog steeds geen verbinding krijgen van buitenaf met mijn pc via vnc viewer. Ook heb ik op mijn pc de firewall ingesteld zodat hij de poorten doorlaat.

Heb ook geprobeerd mijn pc direct op het modem aan te sluiten en dan via mijn lokale netwerk in loggen op mijn pc en dat werkt wel. (mijn pda als viewer en mijn pc als server). Als ik dit dan probeer als mijn router er ook bij aan zit dan krijg ik geen verbinding.

zo heb ik mijn tele2 modem ingesteld:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EUFLEOHZ.jpg
zo heb ik mijn router ingesteld:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YAMMOGF6.jpg

Mijn vraag is dus wat ik verkeerd instel en hoe kan ik de poorten dus op beide routers wel goed instellen...

Laatst bewerkt:
Moeilijk te zeggen zo, maar je weet dat het wel werkt zonder de e-tech router. Probeer in de E-tech dan eens de DMZ op 192.168.0.100 te zetten

Moeilijk te zeggen zo, maar je weet dat het wel werkt zonder de e-tech router. Probeer in de E-tech dan eens de DMZ op 192.168.0.100 te zetten

Ja het werkt wel als ik via mijn lokale netwerk verbinding maak. Maar ik wil juist van buitenaf verbinding maken.als ik hem op DMZ zet dan worden de instellingen van mijn router dus niet meer gebruikt? en mijn firewall dan dus ook niet meer? maar ik kan het proberen

Je hebt toch al een firewall/NAT in je modem zitten? Anders zou je ook geen poorten hoeven te forwarden. Dus je hebt NAT over NAT. Je kunt het idd eens proberen, dat is dan toch in ieder geval weer een stap dichterbij de oplossing.

Heb DMZ in de e-tech router aangezet op 192.168.0.100. Nu kan mijn pda geen verbinding maken. Moet ik misschien nog iets instellen in de router?

Nee, al het verkeer wat op je e-tech binnenkomt zou nu meteen moeten worden doorgestuurd naar je PC. Oh wacht eens even, ik kan je plaatjes niet echt goed lezen.. wat zijn de adressen van je router en van je modem?

Je hebt toch al een firewall/NAT in je modem zitten? Anders zou je ook geen poorten hoeven te forwarden. Dus je hebt NAT over NAT. Je kunt het idd eens proberen, dat is dan toch in ieder geval weer een stap dichterbij de oplossing.

In het modem van tele2 zit geloof ik geen firewall (in de e-tech wel), ik heb deze optie in iedergeval nergens gevonden. In mijn modem en router zit wel allebei NAT in iedergeval

Maar wat zijn de (interne) adressen van router en modem?

Ja sorrie ik zie het, het zijn niet echt duidelijke afbeeldingen.

Die van mijn modem is 192.168.1.1 en die van mijn router is 192.168.0.1

En je linkt in je modem die poorten (5800 en 5900) nu naar 192.168.0.1?

De 'grote' foto's mogen niet gedeeplinkt worden staat er nu. Mijnalbum blokkeert dat. Hoe dan ook 192.168.0.1 is fout. ik ga er van uit dat je router een WAN poort heeft en één of meerdere (w/s 4) lan poorten.
De WAN poort heb je verbonden met je modem, de LAN poort met je PC. Jouw router heeft twee IP adressen, één aan de kant van het modem (w/s 192.168.1.2, maar dit zal wel DHCP instelling zijn) en één aan de kant van het LAN (192.168.0.1). Je moet dus in je tele2 modem forwarden naar het WAN adres van je router, 192.168.1.x dus

De 'grote' foto's mogen niet gedeeplinkt worden staat er nu. Mijnalbum blokkeert dat. Hoe dan ook 192.168.0.1 is fout. ik ga er van uit dat je router een WAN poort heeft en één of meerdere (w/s 4) lan poorten.
De WAN poort heb je verbonden met je modem, de LAN poort met je PC. Jouw router heeft twee IP adressen, één aan de kant van het modem (w/s 192.168.1.2, maar dit zal wel DHCP instelling zijn) en één aan de kant van het LAN (192.168.0.1). Je moet dus in je tele2 modem forwarden naar het WAN adres van je router, 192.168.1.x dus

dus ik moet het modew DMZ instellen op 169.168.1.2?

Hier nog een afbeelding van status monitor in e-tech:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4URDVT68.jpg

bedankt voor de foto, dat helpt. modem moet forwarden naar 192.168.1.8 (je kunt het adres op je foto zien).

dus naar dat adres moet ik die poorten forwarden? want bij het instellen van de poorten staat ook SERVER IP ADRES...... daar moet ik dus 192.168.1.8 invullen?

inderdaad :thumb:

Ja dat werkt nu!!! ik kan nu connecte via mijn pda als ik verbind naar ip: 192.168.1.8.....(eerst deed ik altijd 192.168.0.100)...

Alleen dit is nog steeds in mijn lokale netwerk omdat ik naar mijn lokale ip verbind....

Ik wil dus van buitenaf verbinden met 87.xx.xx.xxx... en dat werkt alleen nog steeds niet..

Laatst bewerkt:
in iedergeval tot zo ver bedankt... ik ben al een stap verder dan eerst

Ik zou je adres maar even weghalen als ik jou was voor de zekerheid...

En hij werkt wel degelijk, ben er net in geweest! Je kunt alleen je eigen externe IP adres nooit van binnen je eigen netwerk benaderen

Code:
HTTP/1.1 400 Bad Request
Server: RealVNC/4.0
Date: Mon, 14 Jan 2008 20:33:11 GMT
Last-Modified: Mon, 14 Jan 2008 20:33:11 GMT
Connection: close
Content-Type: text/html

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<HTML><HEAD>
<TITLE>400 Bad Request</TITLE>
</HEAD><BODY><H1>
Bad Request