Kan ik zelf 2 ddr2 sleuven op mijn moederbordschroeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

thabmano

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Ik heb een MSI 915p Combo-F moederbord en als ik kijk op het moederbord zijn er 2 ddr1 sleuven die bezet zijn met kaarten en ik zie 2 mogelijkheden waar ik 2 sleuven zelf op kan schroeven. Als ik op de website lees voor infromatie over het moederbord staat er ook dat er 2 x ddr 1 slotten zijn en 2 x ddr 2 is er een mogelijkheid dat ik zelf 2 sleuven er op schroef?

na 10 keer lezen snap ik nog steeds jou vraag niet.
als je bedoel zelf nog extra ddr 2 sloten op het bord maken dan niet,
als je bedoel ddr 1 en ddr 2 geheugen er op zeten waar dus totaal geen schroeven aan te pas kom dan misschien wel.

ain Memory ÿ Supports two DDR1 SDRAM & two DDR2 SDRAM memory modules. ÿ Supports up to 2GB memory size. ÿ Supports Dual channel DDR1 & DDR2 memory architecture. ÿ Supports DDR2 533/400MHz and up. (For the updated supporting memory modules, please visit http://www.msi.com.tw/ program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_trp_list.php.)

Laatst bewerkt:
na 10 keer lezen snap ik nog steeds jou vraag niet.
als je bedoel zelf nog extra ddr 2 sloten op het bord maken dan niet,
als je bedoel ddr 1 en ddr 2 geheugen er op zeten waar dus totaal geen schroeven aan te pas kom dan misschien wel.

ain Memory ÿ Supports two DDR1 SDRAM & two DDR2 SDRAM memory modules. ÿ Supports up to 2GB memory size. ÿ Supports Dual channel DDR1 & DDR2 memory architecture. ÿ Supports DDR2 533/400MHz and up. (For the updated supporting memory modules, please visit http://www.msi.com.tw/ program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_trp_list.php.)

Hallo,

ik heb 2 foto's upgeload op de ene foto zie je mijn moederbord, en op de andere foto een foto van mijn moederbord gevonden op internet. Op die foto van mij zie je tussen mijn twee werkgeheugen kaarten puntjes zitten, mijn vraag is of daar zo'n oranje ding kan worden opgeschroefd wat je ziet op de foto van internet. ik hoop dat mijn vraag zo duidelijker is

zo niet kan ik ddr2 modules in die ddr1 poort stoppen

Bijlagen

• moederbord.jpg
    moederbord.jpg
    41,4 KB · Weergaven: 50
  • 915g-combo-fr.jpg
    915g-combo-fr.jpg
    85,9 KB · Weergaven: 53
Hoi !

Heb je soms een OEM-PC ?

Mogelijkerwijs Heeft de fabrikant 2 geheugen-sloten achterwege gelaten.

En nee, die kun je er niet even "opschroeven" !!

Greetz,

Harry.

Helaas, 2x nee....

Nee, je kunt er geen 2 slots bij "schroeven".... Moederboards zijn zogenaamde "multilayer printplaten" , daar zitten meerdere lagen koperbanen over elkaar en dat krijg je nooit goed gesoldeerd......

Nee, DDR ram heeft 184 pins [contactjes], DDR2 ram heeft er 240....

Helaas, 2x nee....

Nee, je kunt er geen 2 slots bij "schroeven".... Moederboards zijn zogenaamde "multilayer printplaten" , daar zitten meerdere lagen koperbanen over elkaar en dat krijg je nooit goed gesoldeerd......

Nee, DDR ram heeft 184 pins [contactjes], DDR2 ram heeft er 240....

Oke wel raar dat er dan 2x 240 pins op mijn moederbord zit, weet jij hoe ik mijn windows moet versnellen ik heb vista

mvg

Hoi !

Heb je soms een OEM-PC ?

Mogelijkerwijs Heeft de fabrikant 2 geheugen-sloten achterwege gelaten.

En nee, die kun je er niet even "opschroeven" !!

Greetz,

Harry.

Dankje wel voor je antwoord, nee ik heb geen oem-pc. Wat zou de reden zijn om die 2 achterwegen te laten mvg

Dankje wel voor je antwoord, nee ik heb geen oem-pc. Wat zou de reden zijn om die 2 achterwegen te laten mvg

Mogelijke redenen:
- Koop je sneller een nieuwe.
- Goedkoper kwa productie (weet niet zeker of dat zo is maar kan een reden zijn als dat zo is)
- Moederbord voldeed niet aan bepaalde testen en zo wel
- Printplaat word voor meerdere types mobo's gebruikt en op de uitgebreidere zitten wel 4 sloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan