Subformulier mag maar 1 record aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet200

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Hallo,

Ik wil een factuur maken in access (2007) en heb een subformulier gemaakt waar een aantal posten kunnen worden ingevoerd, echter al deze posten horen bij 1 en hetzelfde faktuur, als ik meerdere rijen in het subformulier invul dan word er voor elke rij een nieuw record in m'n faktuur tabel gemaakt.
ik wil echter dat deze records allemaal aan 1 record in m'n faktuur tabel komen te hangen.

Is er een mogelijkheid om dit op te lossen ?

Je hebt een typisch Master-detail scherm gemaakt.
De master is gekoppeld aan de factuur tabel.
Je Subform is nu ook gekoppeld aan je factuur tabel.

Daar ga je de fout in. je subform moet gekoppeld zijn aan de tabel waarin je de factuur details zet. Form en Subform zijn aan elkaar gekoppeld d.m.v. het FactuurID.

HTH:D

Je hebt een typisch Master-detail scherm gemaakt.
De master is gekoppeld aan de factuur tabel.
Je Subform is nu ook gekoppeld aan je factuur tabel.

Daar ga je de fout in. je subform moet gekoppeld zijn aan de tabel waarin je de factuur details zet. Form en Subform zijn aan elkaar gekoppeld d.m.v. het FactuurID.

Heeft iemand een voorbeeld database hiervoor ? ik weet nl niet hoe ik dat moet fixen.

thnx

Laatst bewerkt:

bedankt voor de link, heb dit meteen uitgevoerd, echter was niet niet het probleem waar ik tegenaan liep.

wat ik bedoel eigenlijk is hoe deel ik m'n tabellen in zodat als ik een faktuur met in een subformulier een aantal onderdelen dat niet elk onderdeel van m'n subformulier een nieuw record word in m'n tabel faktuur ?

zal waarschijnlijk een extra tabel moeten maken waarin dit allemaal komt te staan, maar heb daar geen beeld van.

wat ik bedoel eigenlijk is hoe deel ik m'n tabellen in zodat als ik een faktuur met in een subformulier een aantal onderdelen dat niet elk onderdeel van m'n subformulier een nieuw record word in m'n tabel faktuur ?

zal waarschijnlijk een extra tabel moeten maken waarin dit allemaal komt te staan, maar heb daar geen beeld van.

Dat is precies wat de eerdere posters bedoelen. Je hebt nu waarschijnlijk Hoofd- en Subformulier aan dezelfde tabel gekoppeld.

Misschien eerst even kijken hoe je een tabellen structuur op bouwt:

http://www.gratiscursus.be/access_2003/accessles2.htm

mvg
Charles

Dat is precies wat de eerdere posters bedoelen. Je hebt nu waarschijnlijk Hoofd- en Subformulier aan dezelfde tabel gekoppeld.

Misschien eerst even kijken hoe je een tabellen structuur op bouwt:

http://www.gratiscursus.be/access_2003/accessles2.htm

mvg
Charles

Heb toch nog een vraag hierover, heb nl. de tabellen en relaties opgebouwd zoals het in de cursus word uitgelegd, echter wordt hier niet gesproken over hoe je nu je formulier opbouwd.

Welk tabel gebruik in nu om m'n formulier mee te beginnen en hoe hang ik de rest eraan (subformulier) het slepen lukt wel alleen dan krijg je een tabel in je formulier, voor sommige subformulieren wil je dat niet.

Bijlagen

• Access Relaties.JPG
    Access Relaties.JPG
    24,6 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Je kunt toch de wizard gebruiken om je formulier en sub formulier te maken.

mvg
Charles

OK, daar gaat ie weer. Het antwoord dat in deze sectie het meest gegeven wordt:
Post je mdb (zippen, niet rarren) en geef in duidelijke bewoordingen precies aan wat je wilt doen. Houd het hierbij functioneel, praat dus even niet over details in de code, qeuries etc.
Dat maakt het een stuk eenvoudiger om voor jouw probleem een oplossing te beschrijven.

OK, daar gaat ie weer. Het antwoord dat in deze sectie het meest gegeven wordt:
Post je mdb (zippen, niet rarren) en geef in duidelijke bewoordingen precies aan wat je wilt doen. Houd het hierbij functioneel, praat dus even niet over details in de code, qeuries etc.
Dat maakt het een stuk eenvoudiger om voor jouw probleem een oplossing te beschrijven.

ok, heb 2 files geupload, zijn dezelfde db's 1 in access 2003 en 1 in 2007.

Wat ik graag wil:

Een invulscherm waarbij klant gegevens worden ingevuld, producten die een klant koopt worden ingevuld inclusief prijzen, elk 'factuur' een uniek nummer krijgt en uiteindelijk kan worden geprint dmv een rapport
Dan ook de mogelijkheid om een overzicht van alle fakturen te genereren.

Hopelijk kan je me opweg helpen.

b.v.d.

Bijlagen

Oooooooohhhhh, had dat dan meteen gezegd.
Microsoft heeft een voorbeeld database waar alle technieken die je nodig hebt in zitten:
http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/klantbeheer/ledenadministratie.aspx
Of deze: http://www.microsoft.com/netherland...renstaten_en_declaraties_maken_in_access.aspx

Ook bevat de noordenwind database voorbeelden van hoe je dit soort dingen aanpakt.

bedankt voor de link, zal er eens goed naar kijken.

Maar toch zou ik graag willen dat iemand me verteld hoe ik het in mijn database het beste kan doen, dan steek ik er nog wat van op, de noordenwind database omvat heel veel tabellen, formulieren,rapporten,etc. maar daar raak ik de weg in kwijt, ik wil het eerst eens simpel proberen.

Jammer dat niemand me verder wil helpen, er zal toch wel iemand zijn die begrijpt wat ik wil ?

Jammer dat niemand me verder wil helpen, er zal toch wel iemand zijn die begrijpt wat ik wil ?

Heeft er jou ondertussen iemand kunnen/willen verder helpen? Ik worstel namelijk momenteel met hetzelfde probleem.

Hier kan je de noordenwind database vinden.

Kijk naar de "Customer Order" form, die heeft maar liefst twee subforms.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan