PC €1226.92 samengesteld (graag advies)

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwillem 5000

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2007
Ik heb zelf een nieuwe pc samengesteld voor het bedrag €1226.92 ik vraag eerst om advies voordat ik deze koop. (ik ga hem zelf assembleren)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het systeem:
Processor: Intel® Core™ 2 Quad Q6600
Moederboard: Asus P5W DH Deluxe
Videokaart: Sapphire ATI HD2900PRO, 1GB VIVO,2xDVI-I,PCIe,DDR4,
Geheugen: GeiL 8 GB DDR2-800 Kit Retail, Black Dragon, GB28GB6400C5QC
Harde Schijf: Samsung SpinPoint F1 (750gb, 8.9,32,7200rpm)
Voeding: GigaByte Odin Pro M800A-D1, (800w)
Behuizing: Apevia x-cruiser, black
Geluidskaart: Creative Geluidskaart X-Fi Xtreme Audio 7.1 PCI-e Bulk
drivers:
DVD-reader: Asus DVD-E818A6 Retail, zwart
DVD-writer: LG GSA-H55NR Retail, Zwart, SecurDisc

Besturingssysteem: Windows vista ultimate 64bit. deze heb ik al in bezit en is dus niet meegerekent in de prijs.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik zou graag uw mening en/of aanpassingen horen bij dit systeem

Laatst bewerkt:
vista ultimate 64bit dit stond toch al in het vorige bericht?
Ook xp trouwens gewoon tijdens opstarten een keuzeschermpje in dos maar vista ga ik het meest gebruiken en xp alleen voor bepaalde programma's

Stond niet in het vorige bericht,je hebt hem aangepast maar okay..prima systeem zo, ik zou niet snel weten wat er aan veranderd moet worden!

Is die geluidskaart niet overbodig met dit moederboard. Of zitten er bepaalde voordelen aan een extra geluidskaart?

Ron

Je hebt volgens mij wel gelijk maar op hardwareinfo.nl bij de gamers pc zag ik deze staan en de tekst: bij een game pc is een geluidskaart onmisbaar en dat deze kaart aangeraden was.

Stond niet in het vorige bericht,je hebt hem aangepast maar okay..prima systeem zo, ik zou niet snel weten wat er aan veranderd moet worden!

Stond er wel in maar zonder besturingssysteem ervoor. dat was mischien verwarrend.

Laatst bewerkt:
8GB aan geheugen lijkt mij een beetje overkill, het verschil met 4GB zul je waarschijnlijk niet eens merken.

nog niet, maar wel in de toekomst. het verschil in prijs was trouwens minimaal dus vandaar.

deze is 256bit, ook ddr3 (opzich niets mis mee) maar de kaart waar ik voor heb gekozen heeft ddr4. en de rest van de gegevens zijn ongeveer hetzelfde + het feit dat deze ook niet goedkoper is laat mij besluiten de keuze te houden op de kaart die ik nu hebt (ook prima kaart trouwens).

Waarom stuur je een kaart die op bijna alle gebieden lager scoort dan de mijne beetje zinloos is het niet.

Laatst bewerkt:
Ervringen met helpmij deden mij denken dat ook bij dit systeem een eeuwige discussie zou ontstaan over wat beter is.

Dus mijn pc is perfect oke, als iemand het hier niet mee eens is posten, wat moet beter?
anders ga ik dit systeem binnenkort zonder aanpassingen kopen.

zonde van het geld kijk eens naar een ati 3870 die zijn beter

* GeiL 8 GB DDR2-800 Kit
* € 169,-

* MSI RX3870-T2D E-OC
* 2
* € 458,-

* Intel® Core™ 2 Quad Q6600
* € 239,-

* GigaByte Odin Pro M800A-D1
* € 139,-

* GigaByte GA-X38-DS5
* € 185,-

* Samsung SpinPoint F1
* 750 GB
* 2
* € 258,-

Subtotaal:
€ 1.448,-

2x hardescijf in raid 0 is lekker snel. De 3870 in crossfire voor gamen als je dat gaat doen geeft je ook flinke prestaties iets duurder maar beter,
Jouw mobo ondersteunt overigens geen Quad core en is al meer als 2 jaar op de markt dus verouderd

Laatst bewerkt:
zet er A.U.B. voor wat voor producten het zijn beetje onoverzichtelijk.

en jantje ik heb heel veel aan je site, jammer dat de kaart die ik heb gekozen en die jij mij aanraadde er allebij niet tussenstaan.

mijn mobo ondersteund wel degelijk quad. en hij is 2jaar geleden op de markt gekomen maar er bleven aanpassingen. de prijs en speceficaties zijn aanziienlijk meer dan een gemiddeld mobo.

Laatst bewerkt:
zet er A.U.B. voor wat voor producten het zijn beetje onoverzichtelijk.

en jantje ik heb heel veel aan je site, jammer dat de kaart die ik heb gekozen en die jij mij aanraadde er allebij niet tussenstaan.

mijn mobo ondersteund wel degelijk quad. en hij is 2jaar geleden op de markt gekomen maar er bleven aanpassingen. de prijs en speceficaties zijn aanziienlijk meer dan een gemiddeld mobo.

de kaart die jij hebt uitgekozen scheelt niet veel met een 2900XT ! net als de kaart die ik had gekozen scheelt niet veel met andere 8800GT kaarten. ik wou je alleen maar laten zien dat ati kaarten eigenlijk slecht zijn !

de kaart die jij hebt uitgekozen scheelt niet veel met een 2900! net als de kaart die ik had gekozen scheelt niet veel met andere 8800GT kaarten. ik wou je alleen maar laten zien dat ati kaarten eigenlijk slecht zijn !

Das dus niet waar. Qua prijs prestatie moet je de HD3870 nemen, of de 8800 GT (512 MB versie, de 1 gb kost een bak meer maar presteert niet veel meer). De 2900 is een verouderde kaart die dankzij de komst van de 3870 en 8800 gt een beetje overbodig is geworden. Bovendien, aangezien ts zelf aangeeft aan de toekomst te denken met dit systeem, is het een direct x 10.1 kaart die daar beter op inspeelt. Bij de hd2900 xt ontbreekt ook het vermogen om hd signalen af te spelen via de gpu. De hd 3870 heeft deze feature wel.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een nieuwe pc samengesteld voor het bedrag €1226.92 ik vraag eerst om advies voordat ik deze koop. (ik ga hem zelf assembleren)

Het systeem:
Moederboard: Asus P5W DH Deluxe
Videokaart: Sapphire ATI HD2900PRO, 1GB VIVO,2xDVI-I,PCIe,DDR4,
Behuizing: Apevia x-cruiser, black
drivers:

Besturingssysteem: Windows vista ultimate 64bit. deze heb ik al in bezit en is dus niet meegerekent in de prijs.
Ik zou graag uw mening en/of aanpassingen horen bij dit systeem

Verder is het idd handig een mobo te nemen met een nieuwere chipset, (P35, X38) en je q6600 om te ruilen voor een E6850 of de nieuwe E8xxx serie. (Tenzij je alleen video en/of fotobewerking gaat doen).
Met Vista 64 bit ben ik tegen veel compatibiliteitsproblemen aangelopen die ik onder 32 bits niet had. Niet goed functionerende software, bsod's tijdens het opstarten van software dat soort werk. Een 32 bits systeem is voor huis tuin en keukengebruik momenteel het beste. Alleen heb je dan 6 gb geheugen teveel (als je gebruik wilt maken van dual channel).

Laatst bewerkt:
Wat d8en jullie van deze videokaart een 8800GT zoals jullie me aanraadde.

Asus EN8800GT/G/HTDP/512M Retail, TV-Out, 2x DVI en dan misschien crossporten? (heb hier geen ervaring mee) zodat ik alsnog uitkom op 1gb? Of later crossporten als hij niet meer voldoet.

ook is dit misschien een oplossing: XpertVision GeForce 8800GT,1024MB, GDDR3, PCI Express x16

ik ga toch voor de 64bit versie van Vista, heb hem zelf op 't moment en ik heb nog geen problemen. En als sommige programma's inderdaat niet draaien kan ik de 32bit versie er nog altijd naast instaleren.

Nu het Mobo, ik zat te twijfelen tussen de volgende kaarten:

GigaByte GA-X38-DS5 Retail, FireWire, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX (geen wireless netwerk maar die kan ik er wel bijpluggen) of de
Asus P5E Retail, FireWire, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX (hier ontbreekt ook wireless network) of de
Asus P5E-V HDMI Retail, FireWire, RAID, Gb-LAN, VGA, Sound, ATX.

advies a.u.b.

Laatst bewerkt:
ik heb mijn systeem aangepast naar jullie adviezen:

Moederboard: GigaByte GA X38 DS5
Videokaart: asus vga asus pcie 512mb nvd en8800gt/g/htdp ddr3 2dvi dx10
Behuizing: nzxt Apollo
drivers:

Laatst bewerkt:
Mooi systeem. :p
Alleen je weet hopelijk wel dat die kast niet gebouwd is voor stilte, zo'n kast maakt vrij veel herrie. Misschien is het beter om een NZXT Apollo of NZXT Hush te nemen. Deze zijn een stuk stiller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan