Digitenne op oude TV zonder scartaansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bob Schurkjens

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2002
Ik wil voor iemand een Digitenne single tuner aansluiten op een oude TV zonder scartaansluiting. De TV is verbonden met een videorecorder die wel een scartaansluiting heeft. Is het mogelijk om op dit geheel Digitenne aan te sluiten? Of moet de TV een afzonderlijke scartaansluiting hebben?

Je kunt ook de Digitenne op de scartaanlsuiting van de videorecorder zetten.
Vervolgens de videorecorder aanzetten en het kanaal "AV" kiezen. Dit zorgt ervoor dat het signaal dat van de scartkabel afkomstig is, door wordt gegeven aan de antenne uitgang.
Je tv op het videokanaal afstellen zodat je nu het beeld van videorecorder (=Digitenne) te zien krijgt. Op de Digitenne kun je dan het kanaal van je keuze instellen.
Zie bijlage voor de opstelling.

Bijlagen

• Digitenne.gif
    Digitenne.gif
    3,7 KB · Weergaven: 171
Je kunt ook de Digitenne op de scartaanlsuiting van de videorecorder zetten.
Vervolgens de videorecorder aanzetten en het kanaal "AV" kiezen. Dit zorgt ervoor dat het signaal dat van de scartkabel afkomstig is, door wordt gegeven aan de antenne uitgang.
Je tv op het videokanaal afstellen zodat je nu het beeld van videorecorder (=Digitenne) te zien krijgt. Op de Digitenne kun je dan het kanaal van je keuze instellen.
Zie bijlage voor de opstelling.

Bij veel videorecorders werkt dit alleen als het apparaat op REC staat [+ evt. Pauze].... Zodra je op stop drukt geeft de recorder het gewone antenne signaal weer door.......

Dan zou ik zeggen, probeer eerst de goedkope methode die ik voorstelde. En als dat niet lukt, dan maar een HF-modulator kopen.

De meeste tv's die geen scart hebben hebben wel tulp (2 of drie ronde stekkers in de kleuren Geel, wit en rood) je kunt dit zeer eenvoudig op digitenne aansluiten en dan ook op je tv met behulp van een scartblok.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan