Nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

roaldo

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe videokaart omdat ik nu een onboard ding heb.

Mijn pc:
256+512mb
nu een 64 mb videokaart (onboard)
AMD 2800+

ik wil graag de wat nieuwere spellen kunnen/willen spelen.
wat voor videokaart raden jullie mij aan?

btw. het moet wel een agp zijn.

Eerst wat opmerkingen en vraagjes:

- Realiseer je wel dat je de nieuwste games sowieso slecht gaat kunnen spelen, kijkend naar je processor en geheugen. Dat is tegenwoordig niet echt bijzonder meer, en om de nieuwere games lekker te kunnnen spelen heb je gewoon wat meer nodig dan dat.

- AGP is wel een verouderd slot, er worden nog steeds veel AGP-videokaarten gekocht en dat is natuurlijk prima, maar PCI-e videokaarten zijn gewoon nieuwer en hebben betere prestaties. Je kunt dan beter in één keer iets goed kopen waar je nog redelijk lang mee kan doen.

- Wat is je budget? Met andere woorden, wat wil je uitgeven aan een nieuwe videokaart?

- Welke games wil je kunnen spelen? Kun je voorbeelden noemen?

ik hoef niet de nieuwste games te spelen, over een poosje koop ik zelf een game pc.

En ik wil ongveer 50 euro uitgeven. (niet veel)
omdat ik nu bijna niks kan spelen (onboard) wil ik dus een nieuwe kaart.

Wat voor moederbord heb je (is nodig om te weten voor AGP 4x of AGP 8x ondersteuning)?
Dit is voor 50 euro een aardige optie

Laatst bewerkt:
Bij Expansion Slots staat het volgende: One AGP 8x/4x (1.5V)
Dus AGP 8x of 4x kan allebei, er is voor 100 euro zeker wat beters te krijgen, maar voor 50 euro is dat een goede optie.

bedankt voor het reageren!

ik denk dat ik die van 50 euro neem, maar ik heb maar een voeding van 250 watt.. is dat te weinig? is anders 300 watt ook goed?

oke bedankt, als die kaart beter is, dan kost dat me maar 2 euro meer.. keuze gemaakt..;)
maar de voeding? is het wel voldoende wat ik nu heb?

oke,

1 vraagje nog:rolleyes:
met die videokaart, kan ik dan dit spel ook spelen?

Test Drive Unlimited

Systeemeisen:
Windows 2000/XP
2.4Ghz Intel Pentium IV of vergelijkbaar
512 MB RAM
Videokaart met 512 MB geheugen
8000 MB vrije hardeschijfruimte
DirectX 9.0

Je zegt dat je 512 + 256 MB RAM hebt, dus in totaal 768 MB RAM, dus dat zit wel goed. Processor gaat wel lukken, videokaart ook, DirectX ook en die ruimte op de harde schijf kun je alleen zelf bepalen, maar je kunt altijd wat van de HDD verwijderen als je toch te weinig ruimte hebt.
Dus, ja, die game is mogelijk. :)

Wanneer die AMD 2800+ tenminste een Athlon is een geen Sempron.....

ik heb (helaas) een Sempron.. dus ik kan de game niet spelen?

Systeemeisen:
Windows 2000/XP
2.4Ghz Intel Pentium IV of vergelijkbaar
512 MB RAM
Videokaart met 512 MB geheugen
8000 MB vrije hardeschijfruimte
DirectX 9.0

Een Sempron 2800+ heeft een snelheid van 2Ghz, dus dat is eigenlijk al te weinig en daarnaast is het helaas sowieso geen topper...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan