Ratelend geluid pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Ratelend geluid pc [Opgelost]

Hoi

Sinds kort maakt mijn pc heel af en toe een ratelend geluid. Het is niet als de HD, maar harder, lager (toon) en langzamer.

Nu heb ik de kast opengehaald, pc aan, en wachten tot ie gaat ratelen,, wat denk je, gaat ie niet ratelen. Geef je het op, zet je je pc weer terug, ratelt zo weer verder.

weet iemand wat dit is en of het ernstig is?

Laatst bewerkt:
resonantie van de kast? Geef er eens een technisch tikje tegen. Druk eens tegen de zijkanten van de kast.

zal mijn hamer ophalen :D:p

maarja ga ik dat eens proberen als hij weer begint ;)

Ik heb het ook met mijn pc. En ik krijg het er niet uit. Soms geef ik er een trap tegen en dan is het wel weer even wat beter, maar later begint het weer. Ik heb tussen de voorkant al een papiertje gepropt maar dat helpt ook niet echt. Zorg dat je kast goed in elkaar zit met de schroefjes ook goed vast.

hmmm.. heb de schroefjes er helemaal niet in zitten omdat ik hem regelmatig openmaakte.. (*lui* :P).. maar zal ze er eens in doen

edit: toen ik de schroefjes erin wilde draaien, merkte ik al wel dat ik de zijwand verder naar binnen moest drukken (alleen de zijkant kan er af ;).. misschien zal dat het zijn

als ik niks meer hoor hoor je het nog wel! (en anders ook:P)

Laatst bewerkt:
Mogelijk is het een van de fans die dit veroorzaakt.
Op den duur verslijten de lagertjes met mogelijk dit als gevolg, soms ook een kabeltje dat af en toe net het fannetje raakt.
Ook een harddisk die defect raakt kan ratelend lawaai gaan maken. da's minder leuk.
Die moet dan vervangen.
Met kijken en luisteren is de diagnose wel te stellen.
Als het geluid dan tenminste niet helemaal wegblijft :)
kijk dan gelijk of zich stof in de pc heeft verzameld en maak dat (voorzichtig) schoon.
mvg leo

Heb dus de schroefjes lekker vastgeschroefd, maar dat hielp niet.. heb tijdens het ratelen de zijkant eraf gehaald, en hij bleef doorratelen.

Mogelijk is het een van de fans die dit veroorzaakt.
Op den duur verslijten de lagertjes met mogelijk dit als gevolg, soms ook een kabeltje dat af en toe net het fannetje raakt.
Ook een harddisk die defect raakt kan ratelend lawaai gaan maken. da's minder leuk.
Die moet dan vervangen.
Met kijken en luisteren is de diagnose wel te stellen.
Als het geluid dan tenminste niet helemaal wegblijft :)
kijk dan gelijk of zich stof in de pc heeft verzameld en maak dat (voorzichtig) schoon.
mvg leo

ok..

-verslijten - de pc is 3-4 maand oud?
-geen draadjes in de weg
-hd dus ook 3-4 maanden oud, en tijdens het ratelen ratelde de hd ook met zn eigen zachte normale geluid.
-kijken en luisteren - kan er echt niet uitkomen waar het geluid vandaan moet komen, het lijkt alsof het uit de hele pc komt..
- en dat met dat stof valt nog wel mee ;)

Heb ook last gehad, In mijn geval lag dit aan de fan van de videokaart, het lijkt me redelijk waarschijnlijk dat het aan een fan ligt. Ook kan het zijn dat een niet goed vastzittend paneeltje in de kast gaat trillen.

ok..:o

ik heb mijn pc in een hoek staan tegen een muur waar verwarmingsbuizen doorheen lopen. Van veraf lijkt het van de pc te komen, maar dichtbij was het geluid nergens te plaatsen. Totdat ik het geluid hoorde toen de pc uit was, en het bleek dus dat er zo'n buis aan het rammelen was :rolleyes::D

Nou ik denk niet dat wie die oplossing ooit bedacht hadden via dit forum:)
Mooi dat je het nog even liet weten.
mvg leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan