mega traag

• Onderwerp starter Onderwerp starter fee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fee

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Hallo allemaal,

Laa ik beginnen te zeggen dat ik geen software/hardware techneut ben. Ik kan de huis-tuin-keuken programma's prima gebruiken en benutten maar daar blijft het bij. Een vraag: Wij hebben een Toshiba laptop thuis die momenteel echt enorm traag is. Het is een Toshiba uit 2003 meen ik met 1.40 Ghz processor, kloksnelheid 1.40 GHz en 240 MB. We gebruiken hem voor opslaan van foto's, veel internetgebruik en wat excel/word gebruik voor de nodige adminstratie. Maar het wordt nu echt een drama om mee te werken: opstarten duurt 5 minuten, iconen en links werken zeer traag en je ziet gewoon dat de pc de handelingen niet kan bijhouden in snelheid. Beste computerexperts...is dit apparaat nog te redden? Hoe kan ik hem verbeteren? Wat moet ik doen? Kan iemand mij op afstand helpen wellicht? We gebruiken in de praktijk niet veel programma's en wellicht staat ie veel te vol met onnodige software maar ik durf niets te verwijderen... Hij was eigenlijk best snel in het verleden. Wie o wie weet raad.

Groeten Sander (en vrouw Eva en kids)

Even afgezien van het bovenstaande (wel of geen spyware)

Die 240 MB, is dat intern geheugen? Dan kun je een hoop snelheidswinst behalen door te kijken of je dat kunt uitbreiden naar minimaal 512 MB.

In de loop van de tijd komen er nl op je systeem meer en meer programma's, waarvan ook een deel permanent in het geheugen blijft. (bv MSN, Virusscanners etc).

240 MB is Normaal al aan de krappe kant om windows op te draaien maar met deze programma's wordt het nog trager.

ALs je systeem te weinig intern geheugen heeft dan gaat het de harde schijf gebruiken als geheugen (swappen). omdat de harde schijf in verhouding veel trager is dan intern geheugen, zal je systeem traag worden en zal ook je harde schijf lampje constant blijven knipperen.

Geheugen is niet meer zo duur en een uitbreiding naar minimaal 512 MB is het overwegen waard. (heb zelf onlangs een prestatiewinst gehaald bij iemand door bij de 256 die in het systeem zat, 512 bij te prikken zodat er totaal 768 MB in zat)

Even afgezien van het bovenstaande (wel of geen spyware)

Die 240 MB, is dat intern geheugen? Dan kun je een hoop snelheidswinst behalen door te kijken of je dat kunt uitbreiden naar minimaal 512 MB.

In de loop van de tijd komen er nl op je systeem meer en meer programma's, waarvan ook een deel permanent in het geheugen blijft. (bv MSN, Virusscanners etc).

240 MB is Normaal al aan de krappe kant om windows op te draaien maar met deze programma's wordt het nog trager.

ALs je systeem te weinig intern geheugen heeft dan gaat het de harde schijf gebruiken als geheugen (swappen). omdat de harde schijf in verhouding veel trager is dan intern geheugen, zal je systeem traag worden en zal ook je harde schijf lampje constant blijven knipperen.

Geheugen is niet meer zo duur en een uitbreiding naar minimaal 512 MB is het overwegen waard. (heb zelf onlangs een prestatiewinst gehaald bij iemand door bij de 256 die in het systeem zat, 512 bij te prikken zodat er totaal 768 MB in zat)

Hoi, bedankt voor je reactie. Ja dat is intern geheugen. Dus als ik met mijn laptop onder mijn arm een pc winkel in loop en het bovenstaande uitleg dan zal het zekeren verbeteren begrijp ik? Super!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan