Format Harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterrr94

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Even een dom vraagje..
:mad:
ik heb XP op mijn computer gezet, maar ik kwam erachter dat windows 98:p er nog op staat.. en ik kan niet booten via een cd of diskette want mijn BIOS heeft een wachtwoord dat ik kwijt ben, en de schroefjes van mijn systeemkast zijn doorgedraaid dus ik kan ook het batterijtje er niet even uit halen:p
dus mijn vraag is of 1 van jullie een idee hebben om via prompt ofzo te formatten, en ook al doe ik format C:
dan krijg ik een foutmelding dat de disk gebruikt word(door Windows waarschijnlijk:P)
Vast bedankt..:D

dus je kunt niet met een floppy opstarten?
dan zal format c: ook niet gaan helpen. hij kan niet iets verwijderen wat hij zelf moet gebruiken om zn ding uit te voeren (de dos van windows is onderdeel van het besturingssysteem)

maar misschien..opstarten met besturingssysteem lukt dus wel? dan de disketter erin? a: doen en dan format c: ?

Lijkt mij een kwestie van:
  • (voor een euro?) een paar nieuwe schroefjes kopen
  • de kopjes van je oude schroefjes met een ijzerzaagje eraf zagen
  • CMOS batterij eruit > bios resetten
  • en dan niet meer zo lopen *****n (pardon my french!) :D

Even vraagje: Hoe krijg je het voor elkaar om alle schroefjes doorgedraaid te krijgen. Je PC is toch geen muur oid... :p

Wat een problemen om een paar schroefjes.
Gewoon even een klein schroeven draaiertje of mesje achter de schroefkopjes wringen en met een andere schroeven draaier draai je ze er zo uit kind kan de was doen.
Wat het wachtwoord betreft bij sommige moederborden zit een jumper om je wachtwoord te verwijderen, zit die er niet dan even bios reset dmv jumpertje of batterijcel even te verwijderen. PAS OP SPANNING VAN DE KAST OM SCHADE TE VOORKOMEN.
Je formateerd van uit windows vermoedelijk de cdrive dat zal dus niet lukken.
Gewoon win98 verwijderen van de harde schijf van uit Win XP, en even je boot.ini wijzigen door de regel met win98 te verwijderen en klaar ben je.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan:D:p

Laatst bewerkt:
[*] en dan niet meer zo lopen *****n (pardon my french!) :D
[/LIST]

Even vraagje: Hoe krijg je het voor elkaar om alle schroefjes doorgedraaid te krijgen. Je PC is toch geen muur oid... :p

Bedankt voor de hartelijke hulp, het is gelukt:p ik heb de schoefjes eruit gekrege;)
iedereen bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan