Quickpar

Status
Niet open voor verdere reacties.

potjebierman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Hoe werkt dit eigenlijk? Heb die handleiding al een aantal keer doorgelezen kom er alleen niet uit. Als ik ga repareren geeft hij aan van .. herstelblocks nodig, dan voeg ik een aantal par2 files toe wie mee gepost zijn alleen er veranderd niks die herstelblocks zijn dan nog precies het zelfde dan voordat ik de par files heb toegevoegd wat doe ik fout ??

Ik heb zojuist mijn eerste bestand gedownload middels een nzb file.
Na afloop quickpar gestart, en de bovenste par geladen.
Quickpar ging automatisch controleren, en vond dat er geen herstel nodig was.

Wat wordt bij jou aangegeven?
heb je voldoende par bestanden?

Die handleidingen had ik gelezen, heb nu quickpar op automatich repareren gezet. Wil dit zeggen dat hij dan bestanden wie binnenkomen via grabbit zelf repareerd zonder dat ik quickpar op moet starten ?

Ik heb zojuist mijn eerste bestand gedownload middels een nzb file.
Na afloop quickpar gestart, en de bovenste par geladen.
Quickpar ging automatisch controleren, en vond dat er geen herstel nodig was.

Wat wordt bij jou aangegeven?
heb je voldoende par bestanden?

Welkom in de wereld van Usenet.:p

Ben je gelijk begonnen met een payserver? (omdat je geen reparatie nodig had)
Zo niet, met welke provider werk je, en hoe oud waren de bestanden?

Die handleidingen had ik gelezen, heb nu quickpar op automatich repareren gezet. Wil dit zeggen dat hij dan bestanden wie binnenkomen via grabbit zelf repareerd zonder dat ik quickpar op moet starten ?

Wanneer je een post download, zal je zien dat hij als eerste een par2 bestand download.
Je moet op dat bestand klikken om de rar bestanden te controleren.
Zie afbeelding:
35bw08h.jpg

Wanneer de post helemaal is gedownload, heb je zoals hierboven een aantal rar bestanden en par2 bestanden.
Wanneer de post helemaal kompleet en onbeschadigd is, zal alle rar bestanden groen worden weergegeven. Ook word aangegeven dat herstel niet nodig is.
2aqirt.jpg

Wanneer je een post hebt gedownload, die beschadigd is(rar bestanden worden oranje weergegeven), of inkompleet is(rar bestanden worden rood weergegeven), zal je de par2 bestanden nodig hebben om de post te repareren.
Wanneer je genoeg par2 bestanden hebt, word aangegeven dat quickpar gereed is om te herstellen. Hierna klik je op repareren. De beschadigde en/of ontbrekende par2 bestanden worden nu gerepareerd/cq aangemaakt.
ina7oz.jpg

Wanneer je een post hebt gedownload waarvan teveel bestanden zijn beschadigd, en je hebt te weinig par2 bestanden, kan je deze niet meer repareren.
Je kan dan evt. de poster verzoeken tot het posten van een extra par2 set.
Je ziet dan ook dat je niet op de "repareren" knop kan klikken.
5mmn2a.jpg

Ik merk dat jullie allemaal meteen de PAR-bestanden downloaden.

Ik heb newsleecher zo ingesteld dat hij alle de "lege" .par2 download en de rest in de queue op "Paused" laat staan.

Dan hoef ik alleen maar die lege par2 te draaien en die geeft aan hoeveel blocks er nodig zijn. Vervolgens haal ik het benodigde aantal blocks uit de queue en heb ik geen overbodige bestanden gedownload. (Tip: Het getal achter de "+" van de par-bestanden geeft aan hoeveel blocks er in dat bestand zitten)

Deze optie is meende ik ook wel aanwezig in Grabit, dat weet ik alleen niet 100% zeker.

Welkom in de wereld van Usenet.
Dank u :)
Ben je gelijk begonnen met een payserver?
Jep. Mij provider (Solcon) ondersteund (uit geloofs-overtuiging) geen nieuwsgroepen.
Ik heb op de chat voldoende advies gehad voor een payserver, en spaar een en ander op.
dan voor 7,50 voor 1 maand kan ik een beetje downloaden.
Niet elke maand hoor.
Ennuh, bestanden 1 week jong.

Maar weer ontopic: Ik denk dat ik mazzel had, en de par's niet nodig had.
Ik heb wel wat aan je tutorial met foto's :thumb:
Hoe is dat met "Potjebierman"? (wat een naam :p)

Laatst bewerkt:
Ik download ook altijd eerst het lege par2 bestand, dan alle rar bestanden.
Meestal zie je in Newsleecher al wanneer een bestand ontbreekt en/of beschadigd is.
Is het nodig zet ik een aantal par2 bestanden op resume.

Meestal heb ik de par2 bestanden niet eens nodig.(payserver)

Het voorbeeld wat ik gebruikt heb, had ik speciaal ff vlug gedownload.:cool:

@Paul-RT, persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar Eweka.
Deze kost €7,50 per maand. Onbeperkt dataverkeer met 8 lijntjes.
Voordeel bij Eweka is dat je gebruik mag maken van IP-sharing.

Ik heb dat abbo bij Eweka samen met een vriend. Ieder dus €3,75 per maand.
Lekker goedkoop toch?

Precies, en die heb ik dus.
Over ip-sharing zien we nog weleens.
Ben net begonnen.

Maareh, we blijven weer ontopic, en wachten op reaktie van de T.S.

Patrickt bedankt voor je uitleg, snap nu hoe het werkt en wat ik hiervoor altijd verkeerd deed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan