draadloos internet probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin popeye

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2007
Hallo

Ik heb een probleem.

Ik heb draadloos internet van XS4all, sinds een jaar, heeft altijd goed gewerkt. Een tijdje geleden had ik een virus in mijn computer en heeft mijn broertje het een en ander veranderd aan instellingen en beveiligings instellingen. Ook heeft de pc een tijdje in veilige modus gestaan.

Nu is de pc daar uit en het virus is verwijderd, nu krijg ik geen verbinding meer met internet. Het is een draadloos netwerk en de modem wordt gevonden. De melding: beperkte of geen internetmogelijkheden verschijnt. Met de optie "herstellen" verschijnt na een tijdje het bericht: kan het IP adres niet vernieuwen. Heb al met de helpdesk van XS4ALL gebeld (een keer of 5) maar we komen er niet uit, zij komen met de oplossing windows xp opnieuw installeren. Dit lijkt me nogal desastreus( of hoe je dat ook schrijft) en ik zit eerlijk gezegd niet te springen om dit te doen.

Kan iemand mij hiermee helpen? ik heb al veel geprobeerd maar kom er niet uit, als er nog gegevens nodig zijn om mij te helpen hoor ik het graag.

Groeten Robin

mijn oude modem kon ik gewoon resetten. (alleen de draadloze verbindingen moest ik wel opnieuw doen) Ik weet niet hoe die andere pc's zijn aangesloten
gewoon ff de stekker er uit en erin

Plak ook eens een ipconfig /all hier neer

Laatst bewerkt:
mijn oude modem kon ik gewoon resetten. (alleen de draadloze verbindingen moest ik wel opnieuw doen) Ik weet niet hoe die andere pc's zijn aangesloten
gewoon ff de stekker er uit en erin

Plak ook eens een ipconfig /all hier neer

stekker erin en eruit werkt helaas niet, maar ik heb op de modem/router wel een resetknop...

ik zou t gewoon doen. Het is minder werk dan xp installeren. Misschien dat iemand anders nog een andere oplossing heeft zo snel.

Ik neem aan dat je het al hebt geprobeerd met de firewall(s) uit.

Verder de vraag of alles (ip vernieuwen) op automatisch staat en dat de router ook op automatisch staat en dhcp aanstaat.
De draadloze netwerkadaper is goed geinstalleerd, geen uitroeptekens, vraagtekens in apparaatbeheer?
Beveiligingsinstellingen kloppen ook?
Ziet de pc wel andere draadloze netwerken?
Kun je eigenlijk wel inloggen in de router vanuit de pc?
Ook zou je kunnen proberen om de thuisnetwerkwizard te doorlopen.
Wanneer je de router hard reset ga je terug naar de fabrieksinstellingen en dan moet je wel weten wat je doen moet om alles weer in te stellen.
mvg leo

Ik neem aan dat je het al hebt geprobeerd met de firewall(s) uit.
Ja heb ik gedaan

Verder de vraag of alles (ip vernieuwen) op automatisch staat en dat de router ook op automatisch staat en dhcp aanstaat.
Dit durf ik niet te zeggen
De draadloze netwerkadaper is goed geinstalleerd, geen uitroeptekens, vraagtekens in apparaatbeheer?
Jah is goed geinstalleerd
Beveiligingsinstellingen kloppen ook?
Voor zover ik weet wel
Ziet de pc wel andere draadloze netwerken?
Jah, een stuk of 8 in totaal waaronder de onze
Kun je eigenlijk wel inloggen in de router vanuit de pc?
Ja
Ook zou je kunnen proberen om de thuisnetwerkwizard te doorlopen.
Dit heb ik een keer geprobeerd maar kwam ik niet helemaal uit
Wanneer je de router hard reset ga je terug naar de fabrieksinstellingen en dan moet je wel weten wat je doen moet om alles weer in te stellen.
mvg leo

verder heb ik net weer een half uur met de helpdesk van xs4all gebeld en zo ongeveer alles geprobeerd wat die jongen kon bedenken (IP adres handmatig instellen enzovoort)

Draadloze verbinding verwijderen bij netwerk verbindingen. (kunt hier ook nog eerst kiezen voor uitschakelen en dan weer inschakelen, dat wil ook wel eens helpen)
Register cleaner erover heen gooien.
desnoods dongle of wifi kaart verwijderen in apparaad beheer.

opnieuw starten en windows zal zelf alles herkennen en de dongle/kaart opnieuw installeren (beter is als je zelf hiervan de drivers hebt.
Een upt to dat XP zal ook zelf verbinding maken zodra je IE start anders bij netwerk verbindingen nieuwe draadloze verbinding maken.

Het feit dat je andere netwerken kunt zien, doet vermoeen dat de netwerkadapter het wel doet.
Wanneer daar een onbeveiligd netwerk tussen zit, zou je kunnen (heel kort) kunnen kijken of je daarover wel internet hebt(is wel verboden).
Dan beperk je de foutmogelijkheden.
Je hebt al veel met de helpdesk gedaan, dus de kans is klein dat er via dit forum succes geboekt wordt.
Krijg je foutmeldingen en zo ja welke?
Heb je ooit instellingen in de router aangepast? Dan zou het zinvol kunnen zijn om terug te gaan naar fabrieksinstellingen, anders w.s. niet.
Voorgestelde werkwijze is wat whispertt heeft gepost.
Verder ook deze
router uit pc uit > router aan, pc aan > thuisnetwerkwizard uitvoeren, kies voor home gateway(in die strekking althans). pc opnieuw opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan