• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optelling (omzet) die voldoet aan een aantal voorwaarden

• Onderwerp starter Onderwerp starter rpad
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rpad

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Hallo Excel kenners,

Ik zit met volgende probleem; uit een overzicht met opdrachtgevers, opdrachtbedragen en opdrachtdatum (-data) willen we beoordelen voor wie we in een bepaalde periode wèl opdrachten hebben gekregen en sinds een bepaalde datum niet meer.

Graag willen we weten welke opdrachtgevers dit zijn en (voor)hoeveel opdrachten in het verleden wel zijn gekregen. De originele lijst telt een paar duizend regels (met enkele honderden opdrachtgevers) dus is handmatig niet te doen. De hele dag heb ik het forum al afgezocht maar DE oplossing nog niet gevonden

gr. Roy

Bijlagen

Probeer dan maar eens met draaitabellen, die staan in het menu Data (in Excel versies vóór 2007).

Yup, dat is zeker een probleem waar draaitabellen enorm handig kunnen zijn, evt. in combinatie met een MS-Query op die data, zodanig dat je een gepast SQL statement op die data kunt uitvoeren.

Laatst bewerkt:
Ik had al het een en ander geprobeerd met draaitabellen en SOMPRODUCT maar zonder gewenst resultaat . . . :(

Ik had al het een en ander geprobeerd met draaitabellen en SOMPRODUCT maar zonder gewenst resultaat . . . :(

Kan je het resultaat van je probeersel even tonen en verduidelijken wat het had moeten zijn?

Kan je het resultaat van je probeersel even tonen en verduidelijken wat het had moeten zijn?
Zie het bestand wat ik bij de vraag heb bijgesloten, daarin staat wel vermeld wat de antwoorden zijn die ik zoek. Alleen hoe precies . . . . .:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan