Nieuwe computer, maar wat moet erin?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcboy

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2005
Ik ben bezig geweest met het samenstellen van een computer, ik weet alleen niet of dit allemaal goed samenwerkt. Ik wist ook niet hoeveel voeding erin zou moeten dus heb ik maar 500 watt gedaan.

dit is wat ik tot nu toe heb gevonden:
* GeForce 8600 GT, 512 MB,----------------------------------------------------€ 115,-

CPUs Socket AM2 - AMD Athlon™ 64 X2 5000+
* 2x 2600 MHz, 2x 512 kB, 2000 MT/s, Brisbane------------------------€ 95,-

Voedingen
* Tagan TG500-U33 500 Watt, 8 x, 6 x---------------------------------------€ 79,-

Behuizingen Midi Tower - MS-TECH LC-402 met ingebouwde 80mm koeler
* 4 x, 5 x---------------------------------------------------------------------------------€ 39,-

DVD-reWriters IDE - AOpen DSW2012P
* 20 / 8 / 8 speed, 20 / 6 / 8 speed, 16 / 48 speed-----------------------€ 27,-

Behuizingen - koeler - Scythe Kama PWM
* 120x120x25 mm, 21,1 tot 89,5 m³/h, 24,89 dB(A), tot 1200 rpm---€ 9,-

Moederborden Socket AM2 - Abit KN9 SLI
* NVIDIA nForce 570 SLI, 2.000 MT/s, Socket AM2----------------------€ 105,-

Harddisks 3,5 inch SATA - Hitachi Deskstar T7K500
* 320 GB, 8,8 / 16 / 7200,------------------------------------------------------------€ 69,-

Geheugen DDR2-800 -
* Buffalo 1 GB DDR2-800 Kit 2x 1024 MB, CL5 5-5-15, PC2 6400----€ 25,-

Subtotaal:
€ 563,-

Met vriendelijke groet,
Michiel Cornelissen

videokaart is wel goed. maar ik zou 2gb geheugen nemen en een bekendere merk voeding zoals cooler master :D.

Laatst bewerkt door een moderator:
Buffalo 1 GB DDR2-800 Kit 2x 1024 MB
het is 2 GB hoor ;) en voor de voeding is 500 watt trouwens wel goed?

edit: ik hen nu deze gevonden: CMPSU-550VX is van cooler master

Laatst bewerkt:
Laten we eerst vragen heb je de kennis om een pc te bouwen.
en ik vat dit zinnetje eigenlijk niet helemaal:
Geheugen DDR2-800 -
* Buffalo 1 GB DDR2-800 Kit 2x 1024 MB, CL5 5-5-15, PC2 6400----€ 25,-

er staat dat je 1GB hebt maar dan staat er kit of 2x 1024.??????
En heb je al aan een besturingssysteem gedacht of heb je die zelf al?

dan hou ik het op dezelfde voeding, ik heb alwel gedacht aan een besturings systeem, ik zat te denken aan windows vista home basic, lekker goedkoop ;)
en wat betreft het in elkaar zetten, dat zou een vriend van mij doen.
het is 2 keer 1GB, en dat is dus zo`n kit ;)

Alleen...

Neem geen Vista Home Basic, lekker goedkoop inderdaad, maar ook lekker uitgekleed met heel weinig mogelijkheden. Ik zou een stapje hoger gaan.

En misschien ook naar een andere kast kijken, een relatief goedkope kast met 8cm casefan maakt MEESTAL behoorlijk wat lawaai!!
Kies voor iets met een casefan van 12cm.

Ik raad je wel aan om een 32bit versie van vista te nemen! Want anders krijg je het probleem dat er heel veel programa's niet compatible zijn.

Haha, Tagan is inderdaad één van de betere merken en colermaster is meer een goedkoop merk. Ik zou trouwens gewoon home premuim nemen, behalve als je geld te veel hebt, de gemiddelde gebruiker gebruikt de features van ultimate niet.
En ff opletten of je de oem versie wilt of de volledige, ik zou voor de oem versie gaan.

dan neem ik home premium want ik geen geld te veel;)
was is het verschil tussen oem en voledigge versie?

Bij oem mag je hem op één pc instaleren. Daarna mag je nog wel wathardware wijzigen, maar niet te veel. Je mag bijvoorbeeld niet je moederbord, grafische kaart en processor vervangen, dan kan het zijn dat windows denk dat je hem op een andere pc heb geinstaleerd en dan werkt hij niet meer. Maar een oem verise is maar iets van 90 euro en de volledige ongeveer 300. Dus is het sowieso voordeliger om oem te kopen. BIj de volledgie versie kun de dus je hardware wijzigen zals je wilt.

Ik raad je wel aan om een 32bit versie van vista te nemen! Want anders krijg je het probleem dat er heel veel programa's niet compatible zijn.

Met welke programma's zijn die problemen dan? Ik draai alweer een tijd met een 64 bit versie zonder een enkel probleem. Wel kan het zo zijn dat niet alle randapparatuur een driver heeft.

Maar de TS wilde een instap versie en dan is de 32 bits weer 10 euro goedkoper dus ik zou in dit geval voor de 32 bits home premium kiezen. En de OEM versie

Ron

Met welke programma's zijn die problemen dan? Ik draai alweer een tijd met een 64 bit versie zonder een enkel probleem. Wel kan het zo zijn dat niet alle randapparatuur een driver heeft.

Maar de TS wilde een instap versie en dan is de 32 bits weer 10 euro goedkoper dus ik zou in dit geval voor de 32 bits home premium kiezen. En de OEM versie

Ron

Dan heb ik een vraag wat voor virusscanner gebruik je?

Inderdaad alleen voor de xp 64 bits moe je wel veel geheugen hebben minimaal 8gb als ik me nie vergis , en 128 gb gebruikt de 64bit van je hdd

dus tja kies je voor xp hou ht op de 32bits dan

Waar haal je nou deze wijsheid toch vandaan, klinkklare onzin hoor!

Gewoon 2gb intern geheugen en het draait prima!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan