Vastlopen van pc door voeding/videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisje1987

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Ik heb een HP Compaq dc5100 microtower pc met een AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+ 2.0 GHz.
Besturingssysteem is Windows Vista Home Premium.
Ik heb een voeding van 250 watt max!
De pc heeft origineel een onboard videokaart die niks voorstelt en deze heb ik dan ook uitgeschakeld staan en heb een paar maanden terug een nieuwe videokaart aangeschaft, namelijk de ASUS EN7300gt top.
Sinds dien zijn er een beetje problemen gekomen met af en toe vast lopen van de pc.
Ondertussen gebeurd dit dagelijk een keer of 5. Het beeld bevriest dan eerst en vlak daarna ook de muis. Na ongeveer een halve minuut gaat alles weer gewoon door.
Ik heb al van alles geprobeerd om dit probleem op te lossen maar het lukt me niet.
Het ligt niet aan de cpu, niet aan het geheugen, niet aan de temperaturen.
En toen hoorde ik van iemand dat dit soort vastlopers ook veroorzaakt kunnen worden door een slechte voeding, of eentje met te weinig watt.
En aangezien deze problemen zijn begonnen na de aanschaf van de nieuwe videokaart, zou het zo kunnen zijn dat mijn voeding niet sterk genoeg is voor mijn videokaart?
Ik heb helaas nergens de systeemvereisten kunnen vinden van mijn videokaart.

Kan iemand mij vertellen of het probleem inderdaad aan de voeding kan liggen?
Ik zou er erg mee geholpen zijn! ALvast bedankt!

Groetjes,
Lisje

Dit zou inderdaad aan de voeding kunnen liggen. Aangezien je dualcore cpu hebt en een videokaart die volgens mij ook wel wat stroom vraagt (dit weet ik niet zeker) is het verstandig om een voeding tekopen met minimaal 350 watt en van een betrouwbaar merk. AOpen en Asus bijvoorbeeld en dus geen Sweex en dergelijke

bij hp en andere merken zetten ze niets extra's in de kast.
dwz. de voeding is geschikt voor de pc zoals je hem koopt.
nieuwe videokaart betekent nieuwe voeding

okee, bedankt! Ik ben blij dat ik dit in ieder geval weet nu! Dan ga ik opzoek naar een nieuwe voeding!
Moet je ook nog ergens op letten bij de aanschaf van een nieuwe voeding, of kan elke voeding in elke pc? (behalve dan dat de aansluiting hetzelfde moet zijn!)

weet niet of de aansluitingen van het moederbord van compac universeel zijn.
heb daar niet genoeg kennis over.

stel voor dat je een nieuwe post opent met die vraag.
geef dan wel duidelijk aan wat er in de kast zit.

weet niet of de aansluitingen van het moederbord van compac universeel zijn.
heb daar niet genoeg kennis over.

stel voor dat je een nieuwe post opent met die vraag.
geef dan wel duidelijk aan wat er in de kast zit.

goed, bedankt!:thumb:

Ik heb ook een compaq pc gehad, dit was nog een presario, hierbij was de voeding niet universeel. Kijk even wat voor een aansluiting je moederbord heeft (wat voor stekker 20/24 pins en kijk of je sata aansluitingen nodig hebt voor je hardeschijf. Voor 30 euro heb je volgens mij dan wel een redelijke voeding.

Ik heb ook een compaq pc gehad, dit was nog een presario, hierbij was de voeding niet universeel. Kijk even wat voor een aansluiting je moederbord heeft (wat voor stekker 20/24 pins en kijk of je sata aansluitingen nodig hebt voor je hardeschijf. Voor 30 euro heb je volgens mij dan wel een redelijke voeding.

Ik heb een 24 pins stekker en heb sata aansluitingen nodig ja :)
Ik heb ondertussen een nieuwe post geopent voor een nieuwe voeding!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan