welke videokaart moet ik kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wardog89

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hallo iedereen, ik wil mijn pc upgraden met een AGP videokaart.
Ik zat zelf te denken aan bijvoorbeeld een Geforce 7600GS of een Geforce 7600GT, maar ik weet niet welke voeding ervoor nodig is.
En aangezien ik maar een 220 Watt voeding heb denk ik niet dat dat kan.

Is het mogelijk om 1 voeding (250Watt) te gebruiken voor de videokaart en de andere (220Watt) voor de rest van het systeem?

CPU : 2,4Ghz
RAM : 1GB PC 3200
moederbord : ? maar met in ieder geval een AGP aansluiting
DVD-ROM brander
Harddisc 80 Gb

De allernieuwste games hoef ik niet meer te spelen!
Ik speel vooral spellen zoals Age of Empires 3, Settlers, Lord of The Rings Battle for Middle Earth 2, Far Cry, Call of Duty 2, Rome Total War.
Ik ben tevreden als ik games kan spelen op Medium of Medium-High op een resolutie van 1024*768

Suggesties voor andere kaarten mag ook, budget is ongeveer 80 euro.

2 voedingen gaat naar mijn weten niet lukken.
of je moet allemaal draadjes bij elkaar in pluggen fzo.
maar daar heb ik niet zo veel verstand van.

ja daar had ik ook naar gekeken de Club3D Radeon X1650 AGP 512Mb (60-70 euro d8 ik), want de Geforce 7600 GT is mij toch wel te duur (95-100 euro minimaal), maar de Geforce 7600GS zit in dezelfde prijsklasse als de X1650.
Als ik tussen de Geforce 7600GS en Radeon X1650 moet kiezen, welke raden jullie mij dan aan?

ok, dan ga ik zeker weten voor de X1650, ik zag op internet staan dat deze kaart max 60 Watt ofzo gebruikt, kan dat kloppen? Want als ik dan die 250 Watt voeding in de pc zet, dan heb ik genoeg lijkt mij, of werkt dat niet zo? Op internet staat namelijk ook minimaal 350 Watt voeding nodig (fully loaded system) of zoiets.

Als jou voeding A merk is kan het best lukken maar heb het gevoel van niet minstens 300 Dat is ook al aan de lage kant zou toch een andere erbij kopen !

ok heel erg bedankt iedereen, dan koop ik de X1650 en een 400/450 Watt voeding

ok heel erg bedankt iedereen, dan koop ik de X1650 en een 400/450 Watt voeding

Let wel op dat het een A merk is,liever een 300watt voeding met een A-merk dan een 500 watt met een slechtere merk.Een lijstje met A-merk voedingen:

AOpen
Asus
Akasa
Antec
A.C. Ryan
Aerocool
Be Quiet
Coolermaster
CWT
Chieftec
Enermax
Enhance
Enlight
Fortron
FSP Group
Huntkey
Hiper
Levicom
Nexus
OCZ
Procase
Qtechnology (geen Q-teq)
Revoltec
Seasonic
Sharkoon
Silverstone
SilentMaxx
Silenx
Superflower
Tagan
Topower
Thermaltake
Yesico
Zalman

Oh vet, moet ik dan alle draden aan elkaar maken, en ze dan dus eigenlijk aan het moederbord bevestigen? ik kan het wel proberen, want ik heb nog een pentium 2 en 3.
En anders heb ik al een voeding gevonden van Aopen 450 Watt 33 euro, op
Perfect-systems.

Hoi !

Tekening niet bekeken ?

Is toch duidelijk !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan