Vista formatteren zonder DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

ht-freak

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Hallo,

ik zit met een probleempje.
Ik zou namelijk graag formatteren, maar ik heb geen vista dvd gekregen, en ik wil er dus wel graag vista weer opkrijgen na het formatteren. (Ik heb wel een legale versie, want ik er zat een echte sticker bij met de key.)

iemand een idee hoe ik makkelijk kan formatteren?

Alvast bedankt!

Volgens mij staat er een apart partitie op je harddisk met daarop de Vista installatie. Die is in Vista zelf niet te benaderen maar wel via de setup meen ik.

Als je zelf een legale key hebt, kan je een Vista dvd van een vriend/kennis lenen, en daarmee opnieuw installeren.

Volgens mij staat er een apart partitie op je harddisk met daarop de Vista installatie. Die is in Vista zelf niet te benaderen maar wel via de setup meen ik.

er staat inderdaad een recovery partition op, ik denk dat je dit bedoelt?
moet ik dat dan proberen booten in plaats van de gewone vista?

@ The7thStranger: ik heb al aan een hoop vrienden gevraagd, maar niemand lijkt hier zo'n dvd te hebben

is het ook niet zo dat de winkelier verplicht is om een dvd/cd te leveren met daarop de installatiecd ???

volgens mij was daar laatst uitsluitsel over. radar/consumentenbond of zo.. winkelier mag dat niet weigeren.

Het #$@ van dit systeem van leveren zonder cd..

er staat inderdaad een recovery partition op, ik denk dat je dit bedoelt?
moet ik dat dan proberen booten in plaats van de gewone vista?

Hierop kan ik helaas geen antwoord geven aangezien ik nog nooit met een recorvery partitie te maken heb gehad. :(

is het ook niet zo dat de winkelier verplicht is om een dvd/cd te leveren met daarop de installatiecd ???

volgens mij was daar laatst uitsluitsel over. radar/consumentenbond of zo.. winkelier mag dat niet weigeren.

Het #$@ van dit systeem van leveren zonder cd..

Misschien is dat hier anders omdat ik in België woon, want ik ken niemand die een dvd gekregen heeft bij zijn computer.

En bedankt voor de hulp iedereen, ik zal het straks eens proberen

Ik ben overigens héél benieuwd hoe jij denkt te gaan formatteren als je niet over een CD beschikt.

Hoe had je in gedachten om het formatteren aan de slag te krijgen?

Kan het niet zo zijn dat je zelf recovery cd's moet branden?
Misschien staat daar een programmatje voor op je computer?
Ik heb dat nl. zelf al eens gehad met een Packard Bell en een Acer systeem.
Met de cd's die ik toen gebrand heb kon de computer weer geformatteerd/hersteld worden naar de fabrieksinstellingen.

Gr. Marcel

je kan evt wel je eigen versie van het internet afhalen. Dit is NIET ILLEGAAL aangezien je de serial hebt en de juiste versie ( bedoel hier mee standard,ultimatuim) etc gebruikt. Heb bij mij net het zelfde gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan