Even een update...
Even alles op een rijtje zetten... Men adviseerde me eerst nog een buitenantenne te
proberen. Heb ik gedaan, maar ook dit mocht niet baten. Ik kreeg nog steeds alleen
Nederland 1, 2, 3, en de regionale zender naar binnen. De buitenantenne is dan ook
inmiddels alweer retour. Nog even zitten brainstromen, maar ik gaf het op...
Daarom vandaag dan maar terug om alles netjes retour te doen. De verkoopster was
nogal verbaasd, want ze had nog niet eerder meegemaakt dat iemand uit mijn woonplaats
geen gebruik van Digitenne kon maken. We zijn even achter de computer gedoken en
daar konden we zien dat mijn buurman van drie huizen verderop al sinds 2005 Digitenne
heeft. Kortom: bij mij zou het ook gewoon moeten kunnen. Zou de bereiksgrens dan
precies tussen zijn huis en het mijne liggen? Na even nadenken kwamen we tot de conclusie
dat het kastje waarschijnlijk een defectje zou hebben. We hebben 'm daarom omgeruild.
Nog één kans...
Helaas nog geen succes bij het zoeken naar zenders. Ik heb hem eens op een XP'er
aangesloten, en de standaardsoftware geïnstalleerd. Vervolgens op zenders gescanned
en jawel, alle kanalen springen netjes in beeld. Eerst alleen maar slotjes, maar als je
hem tien minuutjes op 'Geen toegang' laat staan, komt er van KPN een activartie binnen
en heb je beeld. De ontvangssterkte wisselde trouwens tussen de 50 en 60%, dus ik
snap niet waar het verhaal vandaan komt dat het hier niet beschikbaar is. Op zichzelf
werkt het gewoon super. Maar niet in MediaCenter.
Waar komt het dus op neer? Het apparaat werkt niet met MediaCenter. Volgens de
verkoper was dit wel het geval. De software die erbij zit gebruiken doe ik niet.
Inmiddels weet ik dat het apparaat de Anysee E30 Plus betreft, en ik weet inmiddels
dat Anysee ook een digitale kabelontvanger heeft, met smartcard ondersteuning.
Dat klinkt dus interessant, maar ook dan zullen er vrijwel zeker geen drivers voor
MediaCenter beschikbaar zijn.
Korom, morgen alles netjes retour. Door een simpele vergissing (onwetendheid) van
een verkoper ben ik gewoon in een cirkeltje gaan draaien... 't Is jammer maar helaas.
Weet iemand een digitale kabelontvanger die wel met MediaCenter praat?