Vista loopt vast!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevenator111

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2008
beste ,

als ik een tijdje op het internet zit of gewoon aan het gamen ben loopt na ongeveer 15-30 minuten vista(ultimate) gewoon vast, ik kan niets niemeer IE start op maar het blijft gewoon staan met een wit scherm en als je dan erop klikt krijg je de melding dat IE nietmeer werkt. Daarna krijg je nog een melding dat opeens Exlporer.exe ook nietmeer werkt. Ik heb al van alles geprobeerd: Exlporer.exe opnieuw opstarten bij de processen, alleen de nodige processen nog laten draaien en de rest afsluiten maar niets helpt. Enkel rebooten helpt maar na een tijdje is het weer hetzelfde dat alles vastloopt. Aan mijn systeem vereisten kan het niet liggen want in het begin liep vista perfect zonder problemen
maar ik heb nu vista al 2 keer moeten herinstalleren dus het zou mij verwonderen als mijn PC vista opeens niet meer aankan. Wat ik wel merkte was dat als het vastloopt bij de processen windows 4 keer rundll32.exe processen opstart mss ligt hier het probleem ergens?

Dit is echt zeer irritant want ik moet mijn pc echt om het half uur rebooten en het is echt niet plezant:confused:

ik hoop dat iemand me kan helpen
grtz steve

Beetje moeilijk beoordelen zo zonder wat voor gegevens dan ook...

Wat is je moederbord
Welke processor heb je
Welk en hoeveel geheugen
Welke videokaart
Welk merk voeding en hoeveel Watt
Hoe zijn je temperaturen

Kortom, geef eerst eens alle benodigde info!!

Beetje moeilijk beoordelen zo zonder wat voor gegevens dan ook...

Wat is je moederbord --> Weet ik niet precies maar het is een dell laptop xps m1710 moederbord is een half jaar geleden vervangen
Welke processor heb je --> intel core 2 duo T7400 @ 2.16GHz
Welk en hoeveel geheugen --> 2Gb ddr2
Welke videokaart --> nvidia geforce 7900gtx
Welk merk voeding en hoeveel Watt --> Dell
Hoe zijn je temperaturen --> kan ik niet zien denk ik alleszins ik heb geen temperatuur meter

Kortom, geef eerst eens alle benodigde info!!

Heb je bij de hernieuwde installatie ook de moederborddrivers geïnstalleerd?
Wat "zegt" apparaatbeheer over de hardware?

Heb je bij de hernieuwde installatie ook de moederborddrivers geïnstalleerd?
Wat "zegt" apparaatbeheer over de hardware?

eerst bedankt voor de reactie :thumb:

maar hoe bedoel je wat zegt apparaatbeheer over de hardware? ik ben nu niet echt een computer-genie:) en ik heb de moederborddrivers niet geinstalleerd :confused:bij de herinstallatie maar toen ik voor de 1e keer geherinstalleerd had had ik geen enkel probleem het is nu pas. ik heb het nu weer aan de hand. ik was COD4 aan het spelen,sluit het spel af ik kijk in het internetvenster wat open staat dit werkt, ik probeer een ieuw venster te openen en het blijft hangen. maar het rare is dat ik in het venster dat nog openstond wel nog kan werken...

Ga naar configuratiescherm, systeem en apparaatbeheer en kijk of er cirkels en / of uitroeptekens bij apparaten staan vermeld.

Herinstalleren Oké, maar niet als je niet weet wát geïnstalleerd moet worden.

Ga naar configuratiescherm, systeem en apparaatbeheer en kijk of er cirkels en / of uitroeptekens bij apparaten staan vermeld.

Herinstalleren Oké, maar niet als je niet weet wát geïnstalleerd moet worden.

bij apparaatbeheer staat nergens een bolletje of uitroepteken bij.

Installeer voor de zekerheid maar de meegeleverde moederborddrivers.

Installeer voor de zekerheid maar de meegeleverde moederborddrivers.

ok ik heb de moederborddrivers geinstalleerd. nu loopt het iets beter maar na een tijdje gaat het weer trager.De pc werkt ondertussen al beter en loopt nietmeer compleet vast maar het is nog steeds onmogelijk om IE volledig op te starten deze blijft gewoon staan bij een wit scherm en ik kan hem ook nietmeer sluiten enkel via ctrl+alt+del en dan bij processen hem afsluiten. Nu gebruik ik dan mozilla firefox en deze werkt zonder problemen..... ik zou dus echt niet weten waar het aan ligt.

mvg stevenator111

Check je geheugen eens.....misschien defect(?)

Download de "Ultimate Boot CD" , hier staat een tooltje op om dit te doen.

btw. ben je spybot en virusvrij??

Grtz.

Laatst bewerkt:
Check je geheugen eens.....misschien defect(?)

Download de "Ultimate Boot CD" , hier staat een tooltje op om dit te doen.

btw. ben je spybot en virusvrij??

Grtz.

Ik gebruik nu avast antivirus en die vindt geen enkel virus windows defender vindt ook niets dan spyware doctor geprobeerd ook niets dus aan virus of spyware zal het niet liggen denk ik.En waar kan ik die "Ultimate Boot CD" ergens vinden??? is dit iets van dell?

bedankt voor het advies

mvg stevenator111

mag dicht

ik heb killdisk gedaan en dan gewoon alles opnieuw geinstalleerd bleek te helpen dus alles in orde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan